نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. شهريور 1399 - 8:24   |   کد مطلب: 28971
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: پروژه ۱۴۰ واحدی خانه کارگر و 300 واحدی تعاونی مسکن در ملایر در حال اقدام برای مسکن ملی است.

به گزارش ملایری ها؛ احمد مرشدی  با اشاره به اینکه اجرای طرح مسکن مهر یکی از اقدامات دولت قبل با هدف تأمین مسکن اقشار کم‎درآمد بود که باعث خانه‎دار شدن عده زیادی شد موضوعاتی مانند تورم‌های شدید بازار مصالح و رکود بازار مسکن را از جمله مشکلاتی برشمرد که در اجرای احداث مسکن مهر هزینه‌های سنگینی به دولت، شرکت‌ها و سازندگان تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای احداث مسکن مهر در شهرستان ملایر ۹ هزار و ۱۴۵ واحد برای دریافت تسهیلات یارانه‌ای به بانک مسکن معرفی شدند گفت: از این تعداد ۸۰۱ واحد آن مختص شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شامل جوکار، سامن، زنگنه و ازندریان و مابقی واحدها مختص شهر ملایر بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر بیان کرد: در شهر ملایر نیز واحدهای مسکن مهر شامل ۴۵۲ واحد سه‌جانبه و ۲ هزار و ۷۰۲ واحد تعاونی و تعداد ۵ هزار و ۱۹۰ واحد مربوط به خودمالکین است.

وی با بیان اینکه واحدهای تعاونی نیز در شهر ملایر ساخته شد افزود: تنها دو پروژه تعاونی مسکن که یکی از آنها به تعداد ۳۰۰ واحد با توجه به مشکلاتی چون نبود متقاضی ادامه کار با مشکل مواجه شد و در حال حاضر نیز این پروژه در حال اقدام برای مسکن ملی است.

مرشدی ادامه داد: پروژه ۱۴۰ واحدی خانه کارگر نیز تا بخش اسکلت‌بندی پیش رفت و حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این پروژه نیز در حال اقدام برای مسکن ملی است.

وی با اشاره به اینکه در بخش امکانات و زیرساخت‌های مسکن مهر نیز تلاش شده امکانات را برای ساکنان منطقه فراهم کنیم گفت: در این زمینه تاکنون دو مدرسه احداث شده و یک مسجد نیز ساخته شده که نیمه‌کاره است، اقدامات بعدی برای تکمیل آن با پیگیری‌ در حال اجراست.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر احداث فروشگاه  با توجه به تعداد بالای جمعیت مسکن مهر و ایجاد یک کلانتری در راستای امنیت مردم را از دیگر نیازها برشمرد و تصریح کرد: زمین نیز برای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده که ادامه کار باید از سوی ناجا پیگیری و انجام شود.

وی محوطه‌سازی و مشکلات ترانشه‌ها را از جمله مشکلات مسکن مهر در ملایر دانست و به بازدیدهای مدیرکل راه و شهرسازی استان و مسوولان مختلف کشوری و استانی اشاره کرد و افزود: این باز‌دیدها با هدف پیگیری و رفع مشکلات مسکن مهر انجام شد.

مرشدی به محوطه‌سازی مسکن مهر ملایر اشاره کرد و گفت: با قراردادی که با شهرداری در زمینه محوطه‌سازی داشتیم مقداری از کار انجام شده و حجت‌الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر طی دیداری که با مهندس مهرآبادی معاون وزیر داشت قرار بر این شد ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه محوطه‌سازی مسکن مهر و ترانشه‌ها از فروش زمین‌های دولتی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری تا پایان سال گذشته کار محوطه‌سازی را تا حدودی انجام داده اما با توجه به پایان تفاهمنامه پروژه محوطه‌سازی متوقف شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: ما نیز طی نامه‌ای به شهردار ملایر برای ادامه تفاهمنامه سال قبل و عقد تفاهمنامه جدید اعلام آمادگی کردیم که منتظر برآورد جدید و معرفی نماینده از طرف شهرداری برای انعقاد قرارداد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیری لازم را برای ادامه محوطه‌سازی مسکن مهر ملایر در برنامه دارد گفت: ایشان از شهرداری ملایر خواسته  تا ادامه کار انجام شود و در این زمینه حمایت‌های لازم از سوی راه و شهرسازی استان و شهرستان انجام می‌شود.

مرشدی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۷ متر با ارتفاع ۵ و نیم متر دیوار حائل پشت ترانشه‌ها انجام شده است افزود: در این زمینه نیز باید اعتبارات لازم برای ادامه کار اختصاص پیدا کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسکن مهر ملایر در مواقع بارانی با مشکلات آبگرفتگی مواجه بود در این زمینه بازرسی از تهران از منطقه مسکن مهر ملایر بازدید داشت که می‌طلبد شهردار از طریق مشاور ذیصلاح تمهیداتی را برای حل مشکل با همکاری راه و شهرسازی اتخاذ کند.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر در پایان سخنانش افزود: از ۴۳۲ واحد دژچنار نیز ۲۴۰ واحد تحویل داده شده و ۱۹۲ واحد باقی مانده که سال آتی آماده تحویل است./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار