نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1399 - 8:27   |   کد مطلب: 28986
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از انجام یک‌هزار هکتار آبیاری نوین در سال جاری در اراضی کشاورزی شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیدمهدی میرباقری  با اشاره به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی شهرستان ملایر اظهار کرد: مجموع اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

وی افزود: با توجه به کمبود بارش‌ها طی سال‌های اخیر توجه به استفاده از سیستم‌‌های نوین آبیاری یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی بوده که در این راستا کشاورزان را نیز به استفاده از این نوع سیستم تشویق کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کشت آبیاری نوین قرار دارد افزود: این اراضی شامل آبیاری قطره‌‌ای، بارانی و کم‌فشار(لوله‌گذاری) است.

وی با اشاره به سند راهبردی سه ساله استان افزود: در این سند در حوزه کشاورزی شهرستان ملایر قرار است بیش از ۳ هزار هکتار آبیاری نوین در سطح اراضی کشاورزی ملایر اجرا شود.

میرباقری با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شد گفت: سهمیه امسال در اجرای این طرح یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار است که در شهرستان در حال انجام است.

وی در بخش پایانی سخنانش اضافه کرد: مابقی کار در زمینه تجهیز به سامانه آبیاری نوین طبق سهمیه در سند راهبردی تا سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار