فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

28. شهريور 1399 - 23:14   |   کد مطلب: 29010
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در سفر به ملایر مطرح کرد؛
عزم جرم مجلس یازدهم برای حل مشکلات کشاورزی
سیدجواد ساداتی نژاد گفت: مجلس یازدهم در حوزه کشاورزی انقلابی است و نگاه فوق العاده ای به بحث کشاورزی دارد و کار در این حوزه بسیار و نیاز به یک انقلاب دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛  مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم عزمش را برای حل مشکلات مردم جزم کرده و در این راستا برای تدوین قوانین بهتر تصمیم به حضور در بین مردم را گرفته است.

چراغ اول را در راه هدف این دوره خانه ملت، رئیس مجلس روشن کرد و در بین اهالی اهواز حاضر شد و درد و دل مردم را از نزدیک شنید تا قوانین بر اساس خواسته های مردم و در راستای حل مشکلات آنان تدوین شود.

بر اساس سخنان سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز در راستای این اراده مجلس یازدهم، اعضای کمیسیون از مناطق ویژه کشاورزی کشور بازدید می کنند تا بتوانند یک انقلاب در کشاورزی کشور ایجاد کنند.

با پیگیری ها و هماهنگی های حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اولین سفر کمیسیون به ملایر اختصاص یافت تا در فصل برداشت انگور از ظرفیت های ویژه شهرستان ملایر بازدید شود.

اعضای کمیسیون کشاورزی امروز سفری یک روزه به ملایر داشتند ضمن بازدید از ظرفیت های ملایر در حوزه های انگور، گردو و آب نشستی مشترک در فرمانداری برگزار کردند.

در این سفر ۱۰ تن از معاونان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو اعضای کمیسیون کشاورزی را همراهی کردند تا بتوانند تصمیمات لازم را برای حل مشکلات باغداری و کشاورزی ملایر اتخاذ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامیشامگاه پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مهمترین مشکلات شهرستان ملایر در حوزه کشاورزی بیان کرد: انتقال آب سد کلان به ملایر به یک مطالبه ضروری تبدیل شده است که مردم پیوسته وضعیت آن را دنبال می کنند.

وی افزود: این طرح پیشرفت بالایی داشته است و کار منابع آب انجام شده است به قدری کمک نیاز دارد تا به بهره برداری برسد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات مربوط به طرح فراز و تنفس تسهیلات را دیگر خواسته مردم ملایر عنوان کرد و گفت: کمک به اجرای پروژه های آبیاری نوین باعث انگیزه بیشتر به کشاورزان می شود.

وی با بیان اینکه یکپارچه سازی اراضی که با عنوان طرح تجهیز و نو سازی اراضی در کشور در دست اقدام است از نیازهای اصلی شهرستان است، تصریح کرد: با توجه به وسعت اراضی و وضعیت آب در ملایر سه روستای شهرستان ظرفیت پایلوت این طرح را دارند و اجرای آن باعث اتفاقات خوبی در شهرستان می شود.

حجت الاسلام آزادی خواه حل مشکل معدن سرمک و حل مشکل مجوز مرغداری های ملایر را از دیگر خواست های ملایری ها دانست و تصریح کرد: ۵۰ درصد مرغداری های ملایر مشکل مجوز دارند که تولید آنها جزء آمار شهرستان نمی آید.

مردمی سازی از رویکرد های اصلی این دوره از مجلس شورای اسلامی است

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در نشست ویژه این سفر در فرمانداری ملایر بیان کرد: مردمی سازی از رویکرد های اصلی این دوره از مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: بر اساس همین رویکرد اعضای کمیسیون به استان های کشور سفر می کند و با پیگیری‌های آقای آزادی خواه اولین سفر با حضور ۱۴ نفر از اعضای کمیسیون به شهرستان ملایر آمدیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر استان بازدیدهای لازم از ظرفیت‌های شهرستان انجام می شود تصریح کرد: پس از بازگشت از سفر در جلسه کمیسیون با حضور استاندار، وزراء و معاونین مربوطه جلسه‌ای تشکیل شده مسائل مطرح و مصوبات سفر اتخاذ می شود.

وی با تاکید بر اینکه این سفرها فقط نباید بحث شنیدن مشکلات باشد، عنوان کرد: باید تصمیمات لازم و عملی برای حل مشکلات کشور گرفته شود.

ساداتی نژاد تاکید کرد: مجلس یازدهم در حوزه کشاورزی انقلابی است و نگاه فوق العاده ای به بحث کشاورزی دارد و کار در این حوزه بسیار و نیاز به یک انقلاب دارد.

وی با اشاره به تصویب طرح دو فوریت قیمت گذاری خرید تضمینی گندم و سایر محصولات بیان کرد: با توجه به وضعیت ارزی در کشور تصمیم بر این شد که قیمت را واقعی ببینیم که اگر هزینه نهاده ها بالا برود کشاورز به دسترنج برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در اجرای این طرح خود کشاورزان نیز در قیمت گذاری محصولات دخیل هستند تا درآمد بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در حوزه شهرستان ملایر در بحث سد کلان، تنفس تسهیلات طرح فراز، صنایع فراوری و تعهد ارزی در صادرات کشمش بیان کرد: در نشست پس از سفر مشکلات مطرح و مصوبات لازم گرفته می شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار