نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. شهريور 1399 - 23:20   |   کد مطلب: 29014
حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری گفت: صنایع تبدیلی خلاء بزرگ در کشاورزی ملایر است و با توجه به اینکه انگور ملایر جهانی شده اما در صنایع تبدیلی کاری انجام نشده است.

به گزارش ملایری‌ها؛  حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری  شامگاه پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی در فرمانداری ملایر با اشاره به تحریم های طالمانه اتخاذ شده علیه ایران اظهار کرد: باید از داشته های خودمان نهایت استفاده را داشته باشیم تا تحریم ها اثری در کشور نداشته باشد.

وی آب و خاک  را از ظرفیت های مهم کشور ایران عنوان کرد و گفت: ما از این دو نعمت برخورداریم و و آب و خاک بزرگترین نعمت و خنثی کننده تحریم ها هستند.
امام جمعه ملایر تاکید کرد: باید در حوزه کشاورزی جهادی  کار کرد تا خلاءهای موجود حل شود و این حوزه نیاز به نپپپانقلابی عظیم دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد: کشاورزی راه نجات ایران  است و این نگاه به خوبی در بین کشاورزان دیده می شود و نیاز به حمایت مسئولین دارد.
حجت الاسلام برقراری صنایع تبدیلی را خلاء بزرگ در کشاورزی ملایر دانست و تاکید کرد: انگور ملایر جهانی شده است اما در صنایع تبدیلی کاری انجام نشده است.
وی گفت: انگور دارای خواص بسیاری است و انواع داروها را می توان از آن به دست آورد و تحقق این امر بخواهد نیازمند توجه  به صنایع تبدیلی است.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه برای جهانی سازی یک قدم برداشته شده و صدها قدم دیگر مانده است، تاکید کرد:  کشاورزی دارای عرصه وسیعی برای فعالیت است و کمیسیون کشاورزی با ارده و کار جهادی به مشکلات این بخش توجه کند.

قدرت الله ولدی فرماندار ملایر نیز در این نشست تصریح کرد: ملایر در صنعت و کشاورزی و انگور یک شهر نمونه کشوری است.
وی ظرفیت تولید پارچه ماسک را یکی دیگر از ویژگی های ملایر عنوان کرد و گفت: در شرکت بافتینه و بافتسان 80 درصد پارچه ماسک کشور تولید می شود.
فرماندار ملایر بیان کرد: با توجه به اینکه در سرایط موجود کرونا تولید دستکش پزشکی و لاتکس یکی از ضروریات کشور بود در ایام هفته دولت  کلنگ کارخانه تولید دستکش لاتکس به همت مسئولین استان و شهرستان به زمین زده شد و این واحد تولیدی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی کارخانجات سیلیس کوبی و معادن سیلیس را یکی از افتخارات بزرگ شهرستان دانست و گفت: چندین شرکت در این بخش در ملایر با حمیت بخش خصوصی فعالیت داشته به دنبال راه اندازی فازهای دو و سه خود هستند.
ولدی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا در سال 99  سه هزار میلیارد تومان طرح در ملایر به بهره برداری می رسد که  در شش ماهه اول هزار و 500 میلیارد تومان آن افتتاح شد.
وی تبدیل ملایر به قطب دامپروری کشور را از برنامه های اصلی شهرستان عنوان کرد و گفت: امسال با سرمایه گذاری شستا یک طرح 6 هزار راسی گاوداری کلنگ زنی شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار