نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. شهريور 1399 - 23:33   |   کد مطلب: 29022
استاندار همدان گفت: تجمع عامل روند افزایشی کرونا در این استان شده است بنابراین فرمانداران به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس باید از برگزاری هرگونه تجمع و جلسه‌های بیش از سقف مجاز جلوگیری کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا و جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران اظهار داشت: آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی موید این است که بیشتر مبتلایان به کرونا به علت حضور در تجمع ها به این ویروس مبتلا شدند بنابراین باید اجازه هرگونه تجمع و برگزاری جلسه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیش از سقف مجاز داده نشود.

وی اضافه کرد: آرامستان ها یکی از مکان‌های تجمع به شمار می‌رود که وضعیت آنها قابل قبول نیست و باید فرمانداران نسبت به پیشگیری از تجمع در این محل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع ها اقدام شود.

استاندار همدان با بیان اینکه توجه به معیشت و سلامت مردم مدنظر ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا است گفت: صنوف و مشاغل بر اساس پروتکل‌های پیش بینی شده فعال باشند چراکه سیاست دولت معطوف به تعطیلی نیست بلکه صلاح مردم برقراری کار و تلاش همراه با حفظ سلامت است.

شاهرخی اضافه کرد: حفظ سلامت مردم برای مسوولان یک اصل مهم و محوری بوده و پروتکل‌های بهداشتی نیز به منظور حفظ سلامت مردم تدوین شده هرچند حساسیت ها نسبت به اپیدمی کرونا رو به کاهش است.

وی بیان کرد: در موج دوم شیوع کرونا اقدام های خوبی از سوی مسوولان با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای افزایش حساسیت مردم نسبت به این ویروس شد که در این مرحله نیز انتظار می‌رود این روند با جدیت بیشتر دنبال شود.

استاندار همدان اظهار داشت: همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی رمز موفقیت این حرکت همگانی است بنابراین باید با رعایت اصول بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فشار را از  روی حوزه درمان کم کرد.

شاهرخی افزود: با وجود قرار گرفتن در موج سوم شیوع کرونا تلاش بی وقفه مسوولان در بخش های مختلف موثر بوده و قدردان مردم، اعضای ستاد شهرستانی و استانی مقابله با ویروس کرونا و کادر درمان هستیم.

وی بیان کرد: تلاش هماهنگ مردم و اعضای ستاد ملی کرونا و دیگر دستگاه‌ها، سختی کار را در دانشگاه علوم پزشکی که در صف اول هستند قابل پذیرش می‌کند.

استاندار همدان افزود: تمامی تلاش‌ها باید به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی معطوف شود و در این راستا باید همه دستگاه‌ها، صنوف و مردم را نسبت به احتمال شیوع این ویروس حساس کرد.

شاهرخی گفت: باید با اجرای دستورالعمل های بهداشتی، حجم ورودی به بیمارستان ها را به حداقل ممکن رساند تا کادر درمان فرصت و زمان کافی را برای رسیدگی به بیماران احتمالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آمار فوتی ها به حد بالایی برسد افزود: با توجه به گزارش علوم پزشکی درباره موج جدید شیوع کرونا و کاهش حساسیت مردم و دستگاه ها، احتمال بروز چالش جبران ناپذیر متصور است.

استاندار همدان اظهار داشت: هر چند شرایط این استان نسبت به نرم کشوری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب است با این وجود باید با جدیت بیشتری این دستورالعمل ها را اجرا کرد.

شاهرخی ادامه داد: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی از ۸۲ به ۶۲ درصد کاهش یافته است بنابراین فرمانداران باید بدانند که کار تعطیل نشده و در صورت غفلت ممکن است ضربات جبران ناپذیری وارد شود.

وی بیان کرد: پنج شهرستان این استان هم اینک در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که این وضعیت قابل پذیرش نیست بنابراین برای بازگرداندن شرایط به وضعیت عادی بیش از گذشته باید تلاش کرد.

استاندار همدان با یادآوری اینکه تعداد کمی از هیات های عزاداری و مذهبی در محرم امسال دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکردند افزود: با توجه به بازگشایی مدارس از تیم‌های نظارتی انتظار می‌رود نظارت جدی بر مدارس داشته باشند تا مطابق با ضوابط بهداشتی فعالیت کنند.

شاهرخی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم مدارس به عامل بزرگ انتشار ویروس کرونا تبدیل شود بنابراین باید واحدهای آموزشی برای برگزاری حضوری دروس و کلاس‌ها همه شیوه‌نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: همچنین می توان برای برگزاری مجازی مدارس از بستر شبکه شاد به نحو مطلوب استفاده کرد و از ظرفیت صدا و سیما همدان نیز برای برگزاری مجازی کلاس ها و به حداقل رسیدن آسیب کرونا بهره گرفت.

استاندار همدان گفت: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی، تاکید ستاد ملی کرونا بر برگزار نشدن راهپیمایی و تجمع در اربعین بوده هر چند احتمال می‌رود مراسم‌های محدود، بدون حرکت در حسینیه‌ها و مساجد برگزار شود.

وی درباره تعطیلی مدارس اظهار داشت: تعطیلی مدارس در حدود اختیارات ستاد استانی مقابله با کرونا نیست و سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا نیز بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار