نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. آبان 1399 - 8:31   |   کد مطلب: 29140
به بهانه ی رحلت استادی متدین؛
مرحوم رحیم نداف، دبیری مجاهد و انقلابی
استاد رحیم نداف دبیر دبیرستانهای همدان، مبارز دوران قبل از انقلاب اسلامی، رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، سرباز راستین امام و رهبری در دفع فتنه و حوادث سخت ایام پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به دیدار حق شتافت و به یاران و دانش‌ آموختگان شهیدش پیوست.

به گزارش ملایری‌ها،  به روایت اسناد و مدارک بدست آمده از ساواک وی از جمله دبیرانی بود که در تدریس ریاضیات به مهندسی فکری و روشنگری دانش‌آموزان می‌پرداخت.

ساماندهی دانش آموزان دهه پنجاه بر علیه نظام ستم شاهی، راه اندازی تظاهرات و راهپیمایی برعلیه سلطنت منحوس پهلوی، حمایت از نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، تحمل زندان، تبعید و شکنجه در ایام حکومت سیاه گذشته در کارنامه مبارزاتی وی ستاره دار و درخشان است.

      
استاد رحیم نداف با شروع جنگ تحمیلی با حضور در مناطق جنگی غرب و جنوب کشور در کسوت معلمی و تعلیم رزمندگان می‌پرداخت تا به ارتقاء آموزش تحصیلی آنان عقب افتادگی درسی دلاورمردان جبهه‌های جنگ جبران شود. او در بمباران پادگان شهید مدنی دزفول مفتخر به اخذ درجه جانبازی شد که هیچ گاه نخواست فردی از آن مطلع گردد.

پس از ارتحال ملکوتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام امت او همچون ایام حیات امام خمینی قدس سره الشریف در تبعیت از خلف صالح ایشان ولی فقیه زمان نایب المهدی امام خامنه ای مد ظله العالی لحظه‌ای درنگ نکرد به لحظه، به هنگام و به روز در انجام وظیفه و رسالت سربازی و حمایت انقلابی از ولی فقیه زمان به هدایت و ارشاد جامعه می‌پرداخت.

امور داخلی جهان پیرامون را به دقت رصد میکرد و با جریان‌سازی، صراط مستقیم انقلاب اسلامی را رهنمون می گشت.

هیچگاه به دامنه جناح های چپ و راست نیفتاد. همواره آنان را طرد میکرد.

انقلابیون کهن شهر ایران اسلامی، همدان به خاطر دارند روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی در جریان برگزاری اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سازمان مجاهدین خلق(منافقین) با سوء استفاده از نام شهره شهر حاج رحیم نداف بدون هماهنگی با وی او را به عنوان نامزد سازمان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بودند.

آقای نداف شخصا قوطی رنگ بدست گرفته در سطح خیابان های شهر با فورچه بر در و دیوار نگاشت مداح کاندید نشده است و با این کار نفاق منافقین را آشکار ساخت.

وقتی پست وزارت آموزش و پرورش و استانداری او بر سر زبان‌ها افتاد طفره رفت و تن به این مسئولیت نداد. او هیچگاه فریب زرق و برق دنیا را نخورد محکم و استوار در مسیر انقلاب ، انقلابی بودن و انقلابی ماندن ایستاد.

در خدمت به محرومان بی تکلف و چشم داشت و توقع مادی در کمیته امداد امام خمینی در چند نوبت کاری در روز، جانانه فعالیت می‌کرد.

او مخالف اشرافی‌گری و زد و بندهای کذایی بود. شبکه اختاپوسی رانت و نفوذ را در ضربه به اصول انقلاب اسلامی کاملاً می‌شناخت و در افشای چهره کریه آنان در هر محفل و مجلس دریغ نمی‌کرد.

پوست کنده و رک حرفش را میزد. با هیچکس بر سر انقلاب اسلامی معامله نمی کرد. در حقیقتی ناب معلم بود و چون شمع می سوخت تا به جامعه انقلابی و اسلامی روشنایی بخشد.

او بر کرسی معلمی تکیه زده بود تا جامعه را از جهل و نادانی به افق روشن و صبح بیداری فراخواند.

سال ۸۷ هنگامی که در آیین نکوداشت از مبارزان دوران انقلاب وی و تعدادی مورد تجلیل قرار گرفتند و موفق به دریافت لوح سپاس و یک قطعه سکه بهار آزادی گردید. به اصرار سکه اهدایی را به ستاد نکوداشت برگرداند تا درس آموز کسانی باشد که با اختلاس، رانت، زیاده خواهی، دست یازیدن به بیت المال، اجحاف، ارتشاء، سبک زندگی غربی، گرفتن حقوق نجومی، چشم به سوی بیگانه داشتن، بر پیکر انقلاب اسلامی افتاده اند شاید دست از چنین حرکات زشت و ناپسند بردارند و به دامن مردم و نظام اسلامی برگردند.

آقای رحیم نداف در زهد، تقوا عبادت، بصیرت مثال‌زدنی است. نماز را به جماعت می‌خواند؛ اهل نافله، مودب با آداب اسلامی، آشنا به احکام و معارف دینی، مبانی شریعت و طریقت را در عصر غیبت به درستی شناخته بود و در راهبرد نظام اسلامی فصل الخطاب ولایت مطلقه فقیه را معیار قرار می‌داد.

به واقع التزام عملی به ولایت فقیه داشت. با اهل علم، علماء حوزه و اساتید دانشگاه حشر و نشر داشت و حضور در نماز سیاسی عبادی جمعه را میزان برنامه هفتگی خود قرار داده بود.

اهل روضه، بکا و عاشق اهل بیت سلام الله علیها بود شرکت در مجالس روضه و یادواره شهدا روح او را به پرواز در می آورد. این فعال سیاسی و اجتماعی به عنوان یک بسیجی تمام عیار هیچگاه خود را سهم خواه انقلاب اسلامی ندانست بلکه همواره در مواجهه با افراد، خود را مدیون امام، رهبری، انقلاب، شهدا و مردم می دانست.

این معلم انقلابی عصاره خوبی هاست که در دامن آن صدها شهید دانش آموز و غیر دانش آموز پرورش یافتند و دین خود را با نثار خون به اسلام عزیز ادا کردند.

دشمن شناسی و بصیرت او در مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب هنوز بر تابلو دبیرستانهای شهر نقش بسته است. دیپلماسی مقاومت و تقویت جبهه مقاومت را در مکتب سردار سلیمانی به دانش آموزان و نسل جوان تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی و نجات بشریت از سلطه مدعیان دروغین طرفدار حقوق بشر گوش زد میکرد.

معلم بصیر ما بدون هیاهو و غوغا سالاری به رسالت سربازی امام زمان خود عمل میکرد و در جایگاه ماموم هیچ گاه از مقام امام وقت خود جلو نیفتاد. یقیناً تکرار آقای نداف سخت و دشوار است.

ضایعه اسفناک درگذشت معلم فرزانه و دردانه زمانه به جامعه فرهنگیان، فرهیختگان، نخبگان، دانشوران و دانش آموزان انقلابی و عموم مردم شریف و فهیم تسلیت عرض نموده. امید است درعمل به سیره آن استاد عالی مقام از کلاس پشتیبانی از ولی امر مسلمین و حمایت از مظلومان عالم عقب نیفتیم. ان شاءالله

محمد جواد بیات

دانش آموز دهه ۵۰ استاد نداف

دبیرستان علویان

دیدگاه شما

آخرین اخبار