نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آبان 1399 - 8:34   |   کد مطلب: 29141
شهردار ملایر گفت: ۱۷۰ هکتار از این شهر در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که برای ۲۰ هکتار آن طرح تهیه شده است.

به گزارش ملایری‌ها، حسین بابایی  در نشست بررسی مشکلات بازآفرینی شهر ملایر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: از سال ۱۳۸۷ طراحی مطالعات شهری ملایر آغاز شد که با وجود تهیه طرح و تملک زمین، طرح‌های بازآفرینی به دلیل کمبود اعتبارات روی زمین مانده است.

وی اظهار داشت: پس از آن مطالعات سکونتگاه‌های غیررسمی در سال ۱۳۹۱ آغاز شد که پنج محله برای ملایر تعریف شد و ۲ محله شامل سرجو و شمس‌آباد به عنوان اولویت نخست در نظر گرفته شد، در حالی‌که این طرح‌ها هیچ سهمی از اعتبارات نبردند.

شهردار ملایر ادامه داد: در مرحله بعد این طرح‌ها به بازآفرینی رسیدند و بازنگری دوباره روی آنها انجام شد که امیدواریم در سفر امروز معاون وزیر راه و شهرسازی این طرح‌ها به نتیجه نهایی برسند.

بابایی بیان کرد: در همین راستا ۸۵۶ هکتار از سطح شهر ملایر به عنوان محله و محدوده بازآفرینی شهری در نظر گرفته شد که حدود ۳۹ درصد از سطح شهر را شامل می‌شود.

وی گفت: مرکز درمانی محله سرجو، پارک محله در منطقه شمس‌آباد و یخدان میرفتاح در منطقه امامزاده عبدالله(ع) توسط شهرداری در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری آغاز شد که دوباره مشکل اعتباری دارد و نیاز به مساعدت دارد.

شهردار ملایر با بیان اینکه چند طرح بازآفرینی شهری حدود سه سال به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌کاره مانده است بیان کرد: ۱۵۰ متر از کانال آبرو شمس‌آباد از منابع شهرداری در قالب طرح بازآفرینی انجام شد که برای سرپوشیده کردن این طرح برای ۴۰۰ متر آن طرح تهیه شده است.

بابایی درباره بنای تاریخی خانه منصوری نیز افزود: تاکنون از محل بازآفرینی شهری هیچ اعتباری برای تملک آن هزینه نشده و قرار شد مسکن و شهرسازی زمین‌هایی که متعلق به شهرداری است، در اختیار قرار دهد تا شهرداری بتواند نسبت به تملک آن اقدام کند.

۶ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز درمانی سرجو نیاز است

رییس شورای اسلامی شهر ملایر نیز گفت: از سال ۹۷ طرح‌های بازآفرینی شهری ملایر آغاز شده، اما به دلیل کمبود اعتبارات سه سال است که این طرح‌ها راکد مانده است.

جلیل کولیوند با بیان اینکه کانال طالقانی و خانه فرهنگی سرجو همچنان به نتیجه نرسیده و نیمه‌کاره است افزود: این در حالیست که شهرداری تاکنون از منابع داخلی برای اجرای این طرح‌ها هزینه کرده است.

وی ادامه داد: طرح مرکز درمانی سرجو سال‌ها است که متوقف شده و ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شد که این اعتبار نیز اختصاص پیدا نکرد و هم اکنون حدود ۶ میلیارد تومان و کانال آبرو شمس‌آباد حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر ملایر اظهار داشت: در اختصاص سهیمه قیر به شهر ملایر جفا شده و از یک‌هزار و ۸۰۰ تُن سهمیه قیری که به همدان اختصاص یافت، سهم ملایر تنها ۶۰ تُن بود./ایرنا

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار