نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. آذر 1399 - 8:48   |   کد مطلب: 29170
به همت بانوان کارآفرینی بسیجی ملایر تولیدات سبد بافتنی پلاستیکی در روستاهای مختلف ملایر تولید و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ امروزه در کشور یکی از مشکلات اساسی که بسیاری با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند بحث اشتغال و تولید است.

نقش تعاونی‌ها در رونق تولید و اشتغال بر کسی پوشیده نیست و باکمی حمایت از این بخش علاوه بر کمک به تولید محصولات مختلف در کشور باعث باز شن دن کلاف سردرگم جست و جوی شغل جوان می‌شود.

با توجه به همین امر با هدایت بسیج صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار با محوریت مساجد در محلات و روستاهای مختلف راه‌اندازی شده است.

این صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی برای کمک به معیشت اهالی همان محل یا روستا و یا ایجاد یک شغل فعالیت می‌کنند که در مدت کوتاه فعالیت خود توانسته است موفقیت‌هایی به خصوص در بحث اشتغال کسب کنند.

یکی از اقدامات موثر ایجادشده توسط این صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار ایجاد مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک تولیدی و در نهایت ثبت تعاونی است.

ایجاد کارگاه تولید سبدبافی پلاس تکی از ثمرات همین صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار در ملایر است که به همت بانوی کارآفرین بسیجی الهام آقایی در نقاط مختلف شهرستان ایجاد شده است.

این کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نحوه فعالیت این کار بیان کرد: با همراهی و حمایت بسیج موفق به ایجاد چندین کارگاه تولید سبد پلاستیکی در نقاط مختلف شهرستان شده‌ایم.

وی افزود: مواد این سبدها با طناب‌های پلاستیکی بافته می‌شود که ما در روستاهای مختلف به علاقمندان آموزش داده و سپس مواد اولیه را به متقاضیان داده و هزینه بافت سبد را آنان می‌دهیم.

آقایی با بیان اینکه مواد اولیه این کار از تهران دریافت می‌شود، تصریح کرد: این کار هیچ دورریزی ندارد چرا که باقی‌مانده طناب‌ها مجدد بازیافت شده و به طناب تبدیل می‌شود.

وی گفت: بیش از ۶۰ نفر اکنون مشغول فعالیت در چندین کارگاه در سطح ملایر هستند و برخی نیز در خانه این کار را انجام می‌دهند.

این کارآفرین بسیجی ملایری گفت: به کمک بسیج ما در روستاها مختلف یک دوره ۱۰ روزه آموزشی برگزار می‌کنیم و سپس مواد اولیه را برای بافت به علاقمندان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بیشتر این سبدهای بافتنی به خارج از کشور صادر می‌شود تصریح کرد: اراده و توان بسیجی راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است.

آقایی تصریح کرد: ما به دنبال ارتقا هر چه بیشتر کار خود هستیم تا علاوه بر کمک به معیشت افراد مختلف سهمی در تولید و اشتغال کشور داشته باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار