نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آذر 1399 - 12:33   |   کد مطلب: 29231
رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: ۱۰ شیر هیدرانت(مخصوص آتش نشانی) با توجه به محدودیت تردد خودروهای امدادی آتش‌ نشان در محدوده بازار سنتی ملایر به منظور بهره برداری در مواقع ضروری و بروز حوادث احتمالی دراین بازار نصب می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس طرح ساماندهی بازار سنتی ملایر شامل مرمت، اصلاح کابل‌های برق، روشنایی بازار و اصلاح سیستم گازکشی، نصب شیرهای هیدرانت برای پیشگیری از آتش‌سوزی در محدوده این بازار سنتی به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برهمین اساس و با هماهنگی سازمان آتش‌نشانی و شرکت آب و فاضلاب نسبت به نصب ۱۰ شیر هیدرانت ویژه اطفا حریق در بازار سنتی ملایر اقدام می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: با توجه به معماری و بافت سنتی بازار و وجود بیش از ۴۰۰ باب مغازه در این مجموعه سنتی و تاریخی، در صورت بروز هرگونه اتفاقی امکان ورود خودروهای آتش‌نشانی برای امداد رسانی در این محدوده وجود ندارد که نصب شیرهای هیدرانت می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از بروز حریق و مهار به موقع آن داشته باشد.

جلیلی مرمت بازار ملایر را یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی در شهرستان عنوان کرد و افزود: بیش از ۴۰۰ باب مغازه در بازار سنتی ملایر وجود دارد که بخش اعظمی از آنها خصوصی است و که به همین دلیل تامین هزینه مرمت این مجموعه نیازمند مشارکت مالکان و بخش خصوصی است که متاسفانه همراهی کسبه بازار در انجام این مهم کمرنگ است.

وی با اشاره به اوقافی بودن حدود ۷۶ درصد از بازار سنتی ملایر، خواستار همراهی و کمک اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برای مرمت، حفظ و نگهداری بازار با توجه به کمبود منابع مالی و اعتباری در حوزه میراث فرهنگی شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه بازار سنتی متعلق به دوره قاجار است و طرح ساماندهی آن توسط این اداره تهیه شده، گفت: امسال مرمت طاق ورودی بازار و ایزوگام بخشی از سقف بازار بزرگ انجام شد.

جلیلی اعتبارات امسال حوزه میراث فرهنگی ملایر را ۲۵۶ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این رقم ۶۰ درصد یعنی حدود ۱۵۰ میلیون تومان تخصیص داده شده که برای اجرای این حجم از فعالیت ها در بخش آثار و بناهای تاریخی شهرستان ، ناچیز است.

وی اظهار داشت: بخشی از این مبلغ برای مرمت اضطراری امامزاده سام و هام، موزه لطفعلیان و تپه باستانی گوراب شهرستان ملایر هزینه شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار