نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آذر 1399 - 18:37   |   کد مطلب: 29233
استاندار همدان خواستار تشدید محدودیت تردد شبانه شد و گفت: اجرای این طرح با جدیت و کیفیت بیشتر اجرا شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: انسداد ورودی های شهر و محدودیت تردد باید نمود عینی داشته باشد و جریمه رانندگان متخلف بلافاصله از طریق پیامک به او اطلاع رسانی شود.

استاندار همدان افزود: در حال حاضر محدودیت تردد شبانه در مرکز استان اجرایی شده اما در صورت ضرورت این محدودیت در سایر شهرستان ها نیز به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از رسم های دیرین مراسم شب یلدا است که در این شب خانواده ها دور هم جمع می شوند اما امسال این آیین با توجه به شیوع کرونا می تواند خطر جدی برای بزرگترها و افراد مسن فامیل باشد.

شاهرخی با بیان اینکه دورهمی همچنان بیشترین سهم را در بروز ویروس کرونا دارد افزود: شهروندان همانند ۱۳ فروردین روز طبیعت که با توجه به توصیه ستاد کرونا در منزل ماندند در شب یلدا نیز این همکاری و همراهی را داشته باشند.

استاندار همدان ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد عامل بروز کرونا حضور در دورهمی های خانوادگی است بنابراین با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا باید از تشکیل این دورهمی ها جلوگیری کرده و آن را به صورت مجازی برگزار کرد.

شاهرخی تاکید کرد: نباید به خاطر یک سنت دیرینه و چند ساعت کنار هم بودن به بهانه شب یلدا، سبب تهدید سلامت عمومی اعضای خانواده و زمینه ساز بالا رفتن آمار مبتلایان و متوفیان کرونایی در استان شویم.

وی اظهار داشت: به طور حتم در صورت بی‌توجهی به توصیه‌های دلسوزانه و حضور در دورهمی‌های خانوادگی، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای با خطر ابتلا به این ویروس مواجه می شوند./ایرنا

استاندار همدان گفت: تلاش کادر بهداشت و درمان، نیروهای سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی و نیروی انتظامی در اجرای محدودیت ترافیکی در سه هفته گذشته شایسته قدردانی است.

شاهرخی افزود: با وجود روند کاهشی ویروس کرونا در همدان اما این وضعیت شکننده بوده و شرایط عادی نیست بنابراین می طلبد مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و دستگاه های اجرایی نیز پیگیری اجرای مصوبات باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار