نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آذر 1399 - 18:43   |   کد مطلب: 29237
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: حدود ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شد که ۱۰ مورد اصلاح شده و ۶ نقطه در حال انجام است.

به گزارش ملایری‌ها؛ مسعود رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک حمل و نقل خوب نیاز به شبکه راه‌ها و ارتباطات مناسب دارد که وظیفه راهداری نیز نگهداری از راه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه راهداری وظیفه بروزرسانی را دارد که سعی کردیم این وضعیت را به نحو احسن به انجام دهیم گفت: در زمینه ایمنی راه‌ها تاکنون حدود ۹ هزار و ۵۰۰ عدد تعمیر تابلو و علائم داشتیم.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه ۵۸۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها صورت گرفته است گفت: ۱۱۹ کیلومتر سیستم روشنایی و ۷۸۰ دستگاه چراغ چشمک‌زن در سطح جاده‌ها نصب شده و اصلاح پیچ در استان نیز ۵۱ مورد در ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه انجام شده است.

رستمی با بیان اینکه نقاط پرتصادف زیادی داشتیم که به همراه پلیس راه بررسی شد گفت: حدود ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شد که ۱۰ مورد اصلاح شده و ۶ نقطه در حال انجام است.

وی به اصلاح شیب شیروانی که در تصادفات موثر است اشاره کرد و گفت: ۲۱۰ کیلومتر از این شیب‌ها اصلاح شده و ۹۴ هزار و ۴۰۰ کیلومترعملیات خاکی ایجاد شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان بیان کرد: ۶۲۱ مورد حفاظ خاکی در نقاط پرتگاهی ایجاد شده و ۵ دستگاه زیرگذر در دست اجرا در نقاط مختلف است.

وی از نصب ۱۵۴ حفاظ پل‌ها و ۳ هزار شاخه گاردریل خبر داد و افزود: روسازی و آسفالت راه‌های روستایی نیز مدنظر است که حدود ۱۸ کیلومتر راه روستایی احداث کردیم که ۱۱ کیلومتر تبدیل به آسفالت شده و مابقی پس از بهتر شدن شرایط جوی انجام می‌شود.

رستمی با بیان اینکه برای نگهداری راه‌ها در استان همدان ۳۴ پایگاه راهداری در سطح استان وجود دارد گفت: ۲۴ مورد از این پایگاه‌ها ثابت و ۱۰ مورد در فصل زمستان فعال می‌شود.

وی اضافه کرد: در این ۳۴ پایگاه ۳۰۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات برف‌روبی فعال است و در استان ۴۵ نقطه کولاک‌گیر و برف‌گیر مهم وجود دارد که نیاز است مرتب اکیپ‌ها فعال باشند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار