نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. آذر 1399 - 22:32   |   کد مطلب: 29252
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: سالمندان و بیماران زمینه‌ای قربانیان دورهمی‌های شب یلدا هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛دکتر محمد خیراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان ، با بیان اینکه مهم‌ترین علت انتقال کرونا در همدان مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است اظهار داشت: دورهمی‌های خانوادگی در فضای بسته برگزاری می‌شود و این امر خطر انتقال را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری و شرکت در دورهمی‌های شب یلدا مهم‌ترین دغدغه کادر بهداشت و درمان است تصریح کرد: معمولاً این مراسم در فضایی بسته و همراه با پذیرایی است که خطر انتقال را افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه متأسفانه درصد زیادی از مردم با این توجیه که ما سالم هستیم و علائمی از بیماری نداریم دور یکدیگر جمع می‌شوند عنوان کرد: دوره پنهان بیماری بین 3 تا 10 روز است و در این مدت ممکن است بیمار مبتلا کاملاً بدون علامت باشد، اما به عنوان ناقل بیماری را به دیگران انتقال دهد.

خیراندیش گفت: براساس آمار اعلام شده بیشتر بیمارانی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند بیش از 60 سال سن داشتند و این موضوع زنگ خطری برای دورهمی‌های یلدا با حضور پدر و مادر و بزرگ‌ترها است.

وی افزود: بسیاری از افراد بالای 50 سال به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و غیره مبتلا هستند که این امر آن‌ها را بیش از دیگران در معرض عوارض کرونا قرار می‌دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار