نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. دى 1399 - 8:02   |   کد مطلب: 29305
رضا شیردره گفت: پیش‌بینی‌های لازم در مدیریت توزیع نیروی برق ملایر انجام‌شده تا در صورت وقوع حوادث احتمالی کمترین خاموشی را در شبکه توزیع برق شهرستان داشته باشیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ با شروع فصل زمستان بارش‌های برف و باران شدت بیشتری می‌گیرد و توجه به مسائل ایمنی به خصوص در نگهداری خطوط برق امری ضروری است.

سال ۹۵ و پس از بارش برف شدید در ملایر شبکه ورودی برق شهرستان قطع و بیش از ۷۰ درصد شهرستان دچار خاموشی شد.

یکی از مسائل مهم در خاموشی‌های سال ۹۵ در ملایر وضعیت درگیر شاخه‌های درختان با خطوط برق‌رسانی بود که باعث اتصالی و قطع برق شده بود.

با توجه به آغاز فصل زمستان یکی از مسائل ضروری برای جلوگیری از قطع برق اجرای عملیات سرشاخه زنی و ترمیم شبکه‌های فرسوده است که در صورت وقوع بحرانی همانند سال ۹۵ مشکلات کمتری پدید آید.

رضا شیردره، مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهمدان اظهار کرد: عملیات سرشاخه زنی از آبان ماه در ملایر آغاز شده است.

وی افزود: پیش‌بینی‌های لازم در مدیریت توزیع نیروی برق ملایر انجام‌شده تا در صورت وقوع حوادث احتمالی کمترین خاموشی را در شبکه توزیع برق شهرستان داشته باشیم.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری سه مانور جهادی تصریح کرد: در راستای کسب آمادگی لازم و اهمیت پایداری شبکه‌های توزیع برق برای تأمین برق مطمئن و پایدار تمام مشترکین مانور عملیاتی و جهادی اصلاح و تعمیر شبکه‌های توزیع نیروی برگزار شد.

وی افزایش قابلیت اطمینان و تاب آوری شبکه و کاهش خاموشی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مانورهای دانست و تاکید کرد: ارتقاء سطح آمادگی کارکنان به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی و افزایش ایمنی شهروندان دیگر اهداف برگزاری این مانورها است.

شیردره گفت: خاموشی‌های روزهای اخیر در نقاط مختلف شهرستان ملایر در راستای سرشاخه زنی، سرویس و تعمیرات پیشگیرانه شبکه‌های توزیع برق شهرستان است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما در راستای برق‌رسانی با بهترین کیفیت و کمترین خاموشی به همشهریان ملایری و پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر گفت: با توجه به آغاز فصل امتحانات و برگزاری کلاس‌های آنلاین و مجازی برای رضایت همشهریان برخی خاموشی‌ها در نیمه شب انجام می‌شود.

وی با اشاره توجه به شبکه‌های بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین افزود: یکی از اولویت‌های مدیریت نیروی توزیع برق توجه این مناطق است و برای برق‌رسانی بهتر به این مناطق توجه ویژه‌ای می‌شود.

پیش‌بینی حوادث و جلوگیری از بروز مشکلات در بحران‌های احتمالی یکی ا اصلی تری موارد در بحث مدیریت است امید است با همکاری بخش‌های مختلف اداری در شهرستان شاهد کمتری خاموشی در فصل زمستان باشیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار