نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. دى 1399 - 8:04   |   کد مطلب: 29306
فرمانده انتظامی ملایر خبر داد
کشف زمین خواری ۵ میلیاردی در ملایر ‏
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کشف زمین خواری پنج میلیاردی در اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ محمدباقر سلگی اظهار کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی سودجو و فرصت طلب با هویت معلوم اقدام به تصرف غیرقانونی ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان ملایر کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی انوچ قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های به عمل آمده و هماهنگی با مقام قضایی و حضور کارشناسان اداره منابع طبیعی، این فرد به اتهام زمین خواری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سلگی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این متراژ از زمین را در حدود پنج میلیارد ریال برآورد کرده اند، اظهارکرد: تصرف غیرقانونی منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است.

وی تصریح کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

فرمانده انتظامی ملایر در ادامه از صلح و سازش ۶۳  درصد از پرونده های قضایی در ملایر خبر داد و گفت: در هر سه کلانتری شهری ملایر، واحدهای مشاوره پلیس فعال هستند همچنین در تلاش هستیم تا در راستای نیل به رضایتمندی حداکثری مردم  و توانمندسازی آنها در برابر شدائد و آسیب های مبتلا به نسبت به توسعه واحدهای مشاوره در سطح بخش ها و پاسگاه ها براساس برنامه تدوین شده و پیش رو اقدام کنیم.

وی اظهارکرد: در ۹ ماهه سال جاری با تلاش کارشناسان و مشاوران مستقر در کلانتری های ۱۱-۱۲ و ۱۳ توانستیم میزان ۶۳ درصد از پرونده های ورودی و قضائی تشکیل شده را به تعداد ۵۹۵ فقره منجر به صلح و سازش کنیم که این روند با توجه به نیاز موجود و با نگاه بهبود در ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری اجتماعی ادامه دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار