نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. دى 1399 - 8:05   |   کد مطلب: 29307
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ملایر خبر داد
اطعام دهی ۳۰ هزار نفر توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر
پژمان جعفری گفت: امسال ۳۰ هزار مورد اطعام دهی در راستای نیت واقف مرحوم سیف الدوله با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر انجام شد .

به گزارش ملایری‌ها؛ «پژمان جعفری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: شهرستان ملایر با داشتن بیش از 190 موقوفه و وجود واقفان خیر اندیش  به عنوان اولین شهرستان استان همدان در حوزه وقف رتبه برتر را در استان دارد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه بیش از 63 درصد از اراضی ملایر موقوفه بوده و بزرگترین این موقفات مربوط  به شادروان مرحوم سیف الدوله است اظهار کرد: موقوفات این واقف بزرگ در حوزه های درمانی، آموزشی و فرهنگی، روضه خوانی و اطعام دهی است.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه بخش های زیادی از شهرستان ملایر حاصل موقوفات واقفان خیر اندیش این شهرستان به ویژه مرحوم شادوروان  سیف الدوله است افزود:  با این وجود باز هم نیازهای زیادی در حوزه موقوفات واقفان داریم که امیدواریم واقفان در آبنده با توجه به این نیازها موقوفات خود را داشته باشند.

 

 وی با بیان اینکه  اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در راستای نیت واقفان و بر راساس  عمل می‌کند  و  گفت: در برخی موارد نیز با مجوزهای  سازمان متناسب با نیاز عمل می کنیم.

 

جعفری در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته این اداره از ابتدای شیوع کرونا در زمینه کمکهای مومنانه گفت: از ابتدای  شیوع کرونا امسال اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اقدام به توزیع 8 هزار سبد معیشتی در بین نیازمندان داشته افزود: در ابن زمینه  از ابتدای کرونا تا کنون بیش از 8 هزار بسته معیشتی  بین خانواده های گروه های هدف و نیازمند شهرستان از سوی اداره اوقاتف و امور خیریه ملایر توزیع شده است.

 

وی  افزود: برای هر کدام از این بسته ها از 300 تا 400 هزار تومان هزینه شده و جمعا برای این تعداد بسته  بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای امسال 30 هزار مورد اطعام دهی در راستای نیت واقف مرحوم سیف الدوله با اعتباری بالغ بر   500 میلیون تومان هزینه شده گفت:این تعداد غذا با رعایت همه پروتکلهای بهداشتی تهیه و با توجه به شرایط کرونا بین خانواده های نیازمند در مناطق مختلف به ویژه حاشیه شهر و روستاها توزیع شده است.

 

جعفری گفت:  همچنین در حوزه دارو و درمان به بیماران کرونایی نیز امسال از سی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر 80 میلیون هزینه شده است .

 

وی با بیان اینکه در راستای کمک به مدارس نیز 75 میلیون تومان کمک شده گفت: این کمکها در حوزه عمرانی و تجهیزات بوده است.

 

وی  توزیع نان رایگان در مناطق حاشیه شهر در یکی از مناسبت ها را از دیگر اقدامات ابن اداره در سال جاری برشمرد و گفت: توزیع ده هزار عدد ماسک  در مراکز درمانی و بیماران ،   کمک هزینه دارو و درمان بیماران سخت درمان، کمک 120 میلیون برای تجهیزات اتاق عمل بیمارستان امام حسین(ع) ملایر  نیز ازدیگر اقدامات این اداره در سال جاری بوده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با  بیان اینکه تجلیل از 137 نفر از کادر درمان و 40 خدممه بیمارستانی نیز امسال توسط اداره اوقاف و امور خیریه  ملایر انجام شد  گفت: همچنین امسال  18 عدد ویلچر رایگان نیز بین معلولان نیازمند اهدا شده است.

 

وی اضافه کرد: اجرای طرح مهر تحصیلی با هدف دستگیری از دانش آموزان نیازمند یکی دیگر از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در سال جاری بوده است  یادآور شد: در این زمینه 2هزار و 300 بسته لوازم التحریر و کیف با مبلغ 575 میلیون تومان  بین دانش آموزان  ملایر توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه عملکرد این اداره در راستای نیت واقف در سه حوزه درمانی، روضه خوانی و آموزشی بوده گفت: خدمات و برنامه های این اداره تا پایان سال ادامه دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار