نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. دى 1399 - 8:48   |   کد مطلب: 29313
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر اعلام کرد: جشنواره «فرهنگ اندیشه و کارآفرینی» با ترکیبی از جشنواره «رویش» برای کانون ها، جشنواره «حرکت» برای انجمن های علمی و جشنواره تیتر برای نشریات، فضای مجازی و رسانه برگزار خواهد شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حمید نوری در گفت‌وگو با ایسنا، هدف از برگزاری این جشنواره را آماده سازی دانشجویان علاقمند به شرکت در جشنواره های ملی و بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانست و اظهار کرد: جشنواره فرهنگ، اندیشه و کارآفرینی با رویکرد کارآفرینی و ایجاد روحیه همدلی و نشاط دانشجویان در هفته اول اسفندماه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره با مشارکت همه فعالان، گروه ها و تشکل های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و با ترکیبی از جشنواره «رویش» برای کانون ها، جشنواره «حرکت» برای انجمن های علمی و جشنواره تیتر برای نشریات، فضای مجازی و رسانه برگزار خواهد شد.

نوری مهلت ارسال آثار را از یکم دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه عنوان کرد و گفت: این جشنواره همزمان با ولادت حضرت علی(ع) در هفته اول اسفندماه ۹۹ به مدت هفت روز در کانال تلگرام، ایتا و صفحه اینستاگرام معاونت فرهنگی و اجتماعی و نیز از طریق سامانه ال ام اس و ادوب کانکت دانشگاه‌ ملایر برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر افزود: علاقمندان می توانند از طریق ارتباط با دبیرخانه جشنواره مذکور در دفتر مدیریت فرهنگی و کارشناسان اجرایی و دبیران مذکور با شرایط و ضوابط این برنامه فرهنگی آشنا شده و ارتباط برقرار کنند.

وی مجموعه‌های دانشجویی را بستری برای رشد دانشجویان و فرهنگ دانشگاهی در قالب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی دانست و یادآور شد: جشنواره حرکت نیز که در سال های اخیر با پویندگی و بالندگی بیشتر دانشجویان همراه بوده، توانسته است با ایجاد روحیه نشاط علمی و تقویت مشارکت علمی دانشجویان نقش مهمی در فرآیند روحیه تلاش و تحقیق و برنامه سازی در عرصه کارآفرینی در سطح دانشگاه ها ایفا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر خاطرنشان کرد: جشنواره حرکت در سطح دانشگاه و سطوح ملی و بین‌المللی با هدف بررسی آثار انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ها هر ساله در ایران برگزار می شود.

وی جشنواره حرکت را زمینه ساز ایجاد همدلی و همفکری برای کارهای مشترک علمی در جهت ساخت برنامه ها، برنامه ریزی های علمی و کارآفرینی در موضوعات مختلف دانست و مطرح کرد: مدیران پروژه های علمی و تحقیقی بر این باورند که در تحقق این استراتژی مهم و در این راستا باید به سمت انجام امور علمی گروهی و مشترک در دانشگاه‌ها نیز حرکت کنیم چراکه دانشگاه‌ها با قرارگیری در کنار یکدیگر، جامع نگری بیشتری برای حل مشکلات کشور خواهند داشت.

نوری ادامه داد: در طول ۲۰ سال گذشته با پویایی انجمن‌های علمی دانشجویی در این عرصه، شاهد فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی این انجمن‌ها بودیم، به ویژه از سال ۹۷ با نوسازی و توانمندسازی انجمن‌های علمی و کانون های فرهنگی، این کانون ها با بهبود ارائه خدمات به جامعه در فرآیند توسعه کشور نقش مهم و مؤثرتری داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با بیان اینکه بین المللی سازی یکی از فعالیت‌های مهم جشنواره حرکت است، تأکید کرد: انجمن‌های علمی می‌توانند مکملی برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها باشند.

وی با اشاره به دومین بخش این جشنواره با عنوان جشنواره رویش اظهار کرد: جشنواره رویش به عنوان عرصه تجلی توانمندی ها و استعدادهای ارزشمند کانونهای فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی بستر مناسب برای انعکاس ظرفیت های قابل توجه کانون ها است.

نوری یادآور شد: بر این اساس دانشگاه بر مبنای سیاست ها و راهبردهای مدون جشنواره و طبق زمانبندی تعیین شده زمینه ای فراهم می کند تا برگزیده های بخش های مختلف و همچنین آثار و دستاوردهای کانونی، پس از انجام ارزیابی و داوری به دبیرخانه جشنواره ملی رویش معرفی شوند.

وی در ادامه به بیان اهداف این بخش از جشنواره پرداخت و گفت: نهادینه سازی هویت کانون های فرهنگی و هنری، شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون ها، تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، تأکید بر توانمندی مدیریت های فرهنگی و حوزه های کارشناسی کانون ها و نیز ترویج فعالیت گروهی و قانونمند در دانشگاه از جمله این اهداف است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر به دو بخش رقابتی و غیررقابتی جشنواره رویش درون دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: بخش رقابتی با هدف شناسایی و تشویق برگزیدگان عرصه های مختلف کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر بیان کرد: جشنواره رویش محملی برای شناسایی، ارائه و تقدیر از آثار برگزیده کانون ها است و بر این اساس کانون هایی با صبغه هنری بیشتر، امکان حضور در این بخش را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سایر کانون ها با دارا بودن کارکردهای برنامه محور و اجرایی مانند کانون های محیط زیست، هلال احمر، آسیب های اجتماعی و مطالعات فرهنگی می توانند در بخش ایده ها و برنامه های موفق کانونی به رقابت بپردازند، تصریح کرد: آثار و دستاورد های فردی صنایع دستی، هنرهای تجسمی، ادبی، عکس، فیلمنامه و نمایشنامه و نیز آثار و دستاوردهای گروهی شامل فیلم، تئاتر و موسیقی دو حوزه اصلی این بخش هستند.

نوری خاطرنشان کرد: جشنواره تیتر نیز به عنوان بخشی از جشنواره بزرگ فرهنگ اندیشه و کارآفرینی، با همان شعار بیان شده در جشنواره تیتر دوازدهم ملی مبنی بر «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل و آزادی در بیان» در بخش های مختلف شامل آثار برگزیده، نشریات برگزیده، فضای مجازی، بخش ویژه و بخش سرزمین مادری برگزار می شود.

وی ترکیب سه جشنواره حرکت، رویش و تیتر در جشنواره بزرگ فرهنگ اندیشه و کارآفرینی در دانشگاه ملایر را با هدف تبدیل ایده به کسب و کار و کارآفرینی دانست و مطرح کرد: این جشنواره می تواند با تقویت روحیه مشارکت دانشجویان و همدلی و همکاری با اساتید و محققان دستاوردهای خوبی در دانشگاه ملایر داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار