نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. بهمن 1399 - 19:03   |   کد مطلب: 29351
قدرت الله ولدی گفت: ملایر همچون یک کارگاه بزرگ اقتصادی، عمرانی و زیربنایی فعال است و از ابتدای سال 98 درمجموع 9 هزار و 233 میلیارد طرح در ملایر افتتاح و کلنگ زنی شده است که نشان از جایگاه ویژه شهرستان در کشور و استان است.

به گزارش ملایری‌ها، قدرت الله ولدی فرماندار ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 136 پروژه در ایام دهه فجر در ملایر بااعتباری بالغ‌بر 6 هزار و 225 میلیارد تومان اظهار کرد: ملایر همچون یک کارگاه بزرگ اقتصادی، عمرانی و زیربنایی فعال است.

وی با اشاره به افتتاح 130 پروژه در ایام دهه فجر در ملایر بیان کرد: سهم ملایر از کل اعتبارات ایام دهه فجر استان همدان نزدیک به 80درصد است.

فرماندار ملایر به پیشرفت میزان اعتبارات ملایر در دو سال گذشته تصریح کرد: از ابتدای سال 98 که کارم را در فرمانداری ملایر آغاز کردم  تلاش ما برای آماده‌سازی زیرساخت و زیربنای اقتصادی برای سرمایه‌گذاری  و اجرای سند راهبردی سه‌ساله استان بود.

وی تأکید کرد: میزان اعتبارات پروژه‌ها در این دو سال در ملایر رشد قابل‌توجهی داشته است به‌طوری‌که در هفته دولت سال 98 اعتبار 130 پروژه قابل‌افتتاح و کلنگ زنی شده 611 میلیارد بوده است که این رقم در ایام دهه فجر همدان سال به 800 میلیارد توان رسید.

ولدی تصریح کرد: میزان اعتبارات در نیمه نخست سال 99 و ایام هفته دولت امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان با 99 پروژه بود که با تلاش و پیگیری‌های مسئولین اجرایی شهرستان میزان اعتبار برای ایام دهه فجر امسال با رشد قبل توجه به 6 هزار و 225 میلیارد تومان رسید.

فرماندار ملایر با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان ملایر در ایام دهه فجر امسال ملایر تصریح کرد: طرح بزرگ نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی در این ایام کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری  5 هزار میلیارد تومان احداث می‌شود  و با تصمیمات گرفته‌شده به این نیروگاه به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری خواهد شد.

* نیروگاه 500 مگاواتی به نام شهید سلیمانی مزین می شود

ولدی با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره آلودگی و از بین رفتن منابع آبی ملایر با افتتاح این نیروگاه بیان کرد: خوراک اصلی این نیروگاه از گاز است و بر اساس استاندارهای روز دنیا احداث‌شده و هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی ندارد.

وی افزود: آب موردنیاز برای نیروگاه نیز از پساب تصفیه‌خانه ملایر تهیه‌شده و از منابع آب شربی شهرستان هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

فرماندار ملایر با اشاره به مهم‌ترین دلایل افتتاح اجرای این پروژه در ملایر تصریح کرد: پیک مصرفی برق شهرستان ملایر 130 مگاوات است و شرکت برق باختر متعهد شده که 70 مگاوات برای سیلیس کوبی‌های ملایر فراهم کند و 130 مگاوات نیز تا سال آینده باید برای توسعه شرکت‌ها ملایر فراهم شود.

وی بابیان اینکه برخی روستاهای ملایر با افت فشار برق مواجه هستند و این مسائل ضرورت اجرای این طرح در ملایر را دوچندان می‌کند.

ولدی تصریح کرد: طرح توسعه بافتینه، آهن سیلیسی آذرخش، آب‌رسانی از سد کلان به ملایر و مراکز جامع سامت، مرکزی غربالگری بیمارستان مهر و اورژانس ازجمله مهم‌ترین طرح‌هایی است که در ایام دهه فجر تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی  تأکید کرد: از ابتدای سال 98 درمجموع 9 هزار و 233 میلیارد طرح در ملایر افتتاح و کلنگ زنی شده است که نشان از جایگاه ویژه شهرستان در کشور و استان است.

* فرآیند ثبت نام از داوطلبین شوراها 20 اسفند آغاز می شود

فرماندار ملایر با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در سال 1400 تصریح کرد: فرآیند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری از 21 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

ولدی بابیان اینکه افرادی که علاقه‌مند به ثبت‌نام بری کاندیداتوری در شورای شهر و روستاها رادارند باید سوءپیشینه دریافت کنند و این فرآیند برای  داوطلبین شورای شهر از 20 آذرماه و داوطلبین روستاها از 16 دی‌ماه آغازشده است.

وی افزود: فرآیند ثبت‌نام از داوطلبین شورای شهر از 20 اسفندماه و داوطلبین شورای روستاها نیز از 16 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

فرماندار ملایر بیان کرد: ثبت‌نام از داوطلبین 6 شهر سامن، ملایر، ازندریان، اسلامشهرآق گل، جوکار و زنگنه در فرمانداری و داوطلبین شورای روستاها نیز باید به بخشداری‌ها مراجعه کنند.

* کرونا تا زمان واکسیناسیون و ریشه‌کنی کامل ادامه دارد

وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در شهرستان ملایر تصریح کرد: با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملایر به رنگ آبی رسیده است.

ولدی تغییر رنگ شرایط کرونا را حاصل تلاش همگانی دانست و تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید در اولویت اصلی همه باشد.

وی افزود: کرونا تا زمان واکسیناسیون و ریشه‌کنی کامل ادامه دارد و همه باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار