نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. بهمن 1399 - 16:52   |   کد مطلب: 29366
علیرضا امیدی گفت: بیشترین مشکل و دغدغه در سال تحصیلی جاری و آینده شبکه شاد و عدم دسترسی به اینترنت در برخی روستاهای بخش جوکار ملایر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا امیدی رئیس آموزش‌وپرورش جوکار در آیین بهره‌برداری از مدرسه چهار کلاسه برکت روستای حسین‌آباد شاملو اظهار کرد: بیش از ۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف د بخش جوکار مشغول تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی بخش جوکار از هرکدام از شهرستان‌های رزن، فامنین و درجزین  بیشتر است، تصریح کرد: ۴۳ روستا در بخش جوکار وجود دارد که دانش آموزان در ۸۳ مدرسه مشغول به تحصیل و علم‌آموزی هشتند.

رئیس آموزش‌وپرورش جوکار با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا توسط آموزش‌وپرورش تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکل‌ها در بحث فضای آموزشی مربوط به روستای حسین‌آباد شاملو بود که به همت بنیاد برکت و نوسازی مدارس این مدرسه در روستا افتتاح شد.

وی افزود: در شهر ازندریان نیز مشکل فضای آموزشی وجود دارد که در آن شهر نیز به همت خیرین دبیرستان 12  کلاسه در حال ساخت است.

امیدی بابیان اینکه مشکل فضای آموزشی در اندریان حاد است، تأکید کرد:  از سال آینده و با راه‌اندازی این دو مدرسه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ای بخش برای فضای آموزشی مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات دانش آموزان تصریح کرد:  بیشترین مشکل و دغدغه در سال تحصیلی پیش رو و آینده شبکه شاد و عدم دسترسی به اینترنت در برخی روستاها است.

 رئیس آموزش‌وپرورش جوکار تأکید کرد: تهیه گوشی و تبلت با توجه به بضاعت خانواده‌های دانش آموزان نیز بسیار سخت است که علی‌رغم تلاش‌های و همکاری خیرین این موضوع نیز از دغدغه‌های اصلی پیشرو است.

به گزارش ملایری‌ها؛ بیش از یک سال است که از بحث آموزش مجازی و استفاده از برنامه شاد می‌گذرد اما همچنان دسترسی به اینترنت دغدغه اصلی در بین دانش آموزان و خانواده‌های آنان است.

دسترسی به شبکه اینترنت در بخش‌های روستایی بیشتر نمایان است و حتی بسیاری از خانواده‌ها برای  تأمین زیرساخت‌های لازم ازجمله تبلت و تلفن همراه هوشمند ناتوان هستند.

امید است مسئولین علاوه بر بهبود آنتن دهی شبکه‌های اینترنتی در نقاطی که مشکل دسترسی به اینترنت دارند در راستای جلوگیری از لطمه به تحصیل دانش آموزان تلاش کنند تا هیچ دانش‌آموزی دغدغه ادامه تحصیل را نداشته باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار