نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. اسفند 1399 - 13:15   |   کد مطلب: 29407
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد
فعالیت 160تصفیه خانه آب در کشور
حمیدرضا جانباز گفت: با افتتاح پروژه ملایر ۱۶۰ تصفیه خانه آب در کشور فعال هستند که روزانه ۱۱.۹ میلیون لیتر آب شرب تولید می کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی از سد کلان  و تصفیه خانه ملایر با اشاره به مزایای اجرای این پروژه در ملایر اظهار کرد: تصفیه خانه شهر ملایر به ظرفیت 380لیتر بر ثانیه فعالیت می کند که  توانایی تامین آب  بیش  از 500 لیتر بر ثانیه در پیک مصرف را دارد.

وی با بیان اینکه   با اجرای این طرح برای جمعیت 170هزار نفر شهر ملایر و روستاهای مسیر آبرسانی انجام می شود، تصریح کرد: این طرح از  جز معدود تصفیه خانه هایی است که به روش BOT  اجرا می شود.

جانباز با بیان اینکه 132 میلیارد هزینه از محل اعتبارات عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای پروژه تصفیه خانه ملایر هزینه شده است تصریح کرد: از تجعیزات مدرن در این پروژه استفاده شده است و با  آزمایشگاه مجهز آبی با کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی با بیان این که بیو خروجی آب این تصفیه  2دهم است تصریح کرد: خروجی آب این پروژه جز بهترین کیفیت آب های سطحی در جهان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: تا کنون  159 تصفیه خانه آب در کشور احداث شده است پروژه ملایر یکصد و شصدمین تصفیه خانه کشور است که 11.9میلیون متر مکعب در شبانه روز آب تصفیه می کنم .

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید 40تصفیه خانه ای به بهره برداری رسیده است تصریح کرد:  25 درصد تصفیه خانه آب کشور در این دولت افتتاح شده است.

جانباز بیان کرد: 247 تصفیه خانه فاضلاب نیز تا کنون  در کشور نیز به بهره برداری رسیده است و امروز نیز یک طرح در هرسین افتتاح می شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار