نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. ارديبهشت 1400 - 8:47   |   کد مطلب: 29577
باتغییر وضعیت کرونایی ملایر؛
اصناف و کسبه به محل کار خود بازگشتند
با توجه به تغییر وضعیت کرونایی ملایر از قرمز به نارنجی از امروز گروه های شغلی یک و دو بازگشایی شدند.

به گزارش ملایری‌ها؛ پس از پایان تعظیلات نوروز و با توجه به پیش بینی هایی که از تردد مردم و برگزاری دورهمی ها موج چهارم کرونا کشور را فرا گرفت و بسیاری از شهرهادر وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان ملایر نیز از 18 فروردین ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت و همین امر باعث تعطیلی گروه های شغلی مختلف بخصوص گروه های سطح 2 شد.

برای همرای با مصوبه های ستاد مقابله با کرونا نزدیک به یک ماه اصناف، کسبه و بازاریان محل کسب خود را تعطیل کردند و خانه نشین شدند.

حال از روز گذشته و با تغییر شرایط کرونایی شهرستان ملایر از قرمز به نارنجی گروه های شغلی سطح 2 می توانند به محل کسب خود بازگردند.

هر چند کارشناسان متعدد در این مدت بیان کرده اند که مصوبات ستاد مقابله با کرونا در مورد تعطیلی اصناف نیاز به بررسی دارد و  سنگینی بار تعطیلات بر روی دوش اصناف مختلف بود.

با توجه به هراهی ویژه اصناف و کسبه فرماندار ملایر در پیامی از همدلی و همراهی اصناف، کسبه و بازاریان و مردم شریف در اجرای محدودیت های جدید کرونا تقدیر کرد.

"قدرت الله ولدی" معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این پیام همدلی، همراهی و مشارکت گسترده اصناف، کسبه و بازریان و مردم فرهنگ مدار و شریف ملایر را با ستاد مقابله با کرونا در اجرای محدودیت های جدید و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی قابل تقدیر و تشکر ویژه دانست که این همکاری موجب شد امروز /سه شنبه 14 اردیبهشت/ ملایر از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ دهد.

بی تردید مقابله با ویروس کرونا و مدیریت این بیماری جز با مشارکت و همراهی آحاد مردم شهرستان ملایر و همکاری همه جانبه اصناف، بازاریان و دستگاههای اجرایی امکان پذیر نبود.

با خروج ملایر از وضعیت قرمز و قرار گرفتن در شرایط نارنجی، مشاغل گروه 2 از فردا 15 اردیبهشت ماه در کنار مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و ساعت فعالیت اصناف، کسبه و بازاریان گروه یک و 2 تا ساعت 21 شب می باشد.

صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی نیز طبق سنوات گذشته و طبق قانون، ملزم به رعایت و اجرای برخی موارد در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان هستند.

ملایر در شرایط نارنجی و همچنان خطرناک قرار دارد و از تمامی اصناف، کسبه و بازاریان و مردم شریف شهرستان تقاضا داریم با استمرار این روند همدلانه در اجرای محدودیت های کرونا و رعایت مجدانه پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با ستاد مقابله با کرونا همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم با موفقیت از شرایط کنونی عبور کنیم.

گفتنی است فهرست مشاغل گروه شغلی سطح دو (۲) که در ملایر مجاز به فعالیت می باشد به شرح زیر است:
 
- بوستان‌ها و مراکز تفریحی.
  - پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت (بازارهای روز و محلی)؛
  - فروش انواع خودرو، موتور و دوچرخه؛
  - مراکز شماره گذاری اتومبیل؛
  - آرایشگاه های مردانه و زنانه؛
  - مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی؛
  - مراکز فروش فرش و موکت، کف پوش ها، لوازم خانگی، تشک، پتو و روانداز، حوله و ملحفه، پارچه، پرده، مبلمان و ملزومات مرتبط (اداری- منزل)، لوستر و چراغ، کابینت، درب و پنجره، تهویه، صنایع دستی، تزیینات داخلی ساختمان؛
  - مراکز فروش کادویی، اسباب بازی و سرگرمی، لوازم‌التحریر؛ ظروف (چینی، کریستال، پلاستیک، بلورجات، ملامین)، لوازم التحریر، کتاب و مجله، محصولات فرهنگی و کمک آموزشی، تجهیزات مهندسی و نقشه برداری.
  - مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، چرم و مصنووعات چرمی، خرازی، خیاطی؛
  - آتلیه و عکاسی؛ و خدمات فیلمبرداری؛
  - آژانس مشاور املاک؛
  - مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی، خوراکی، کافی شاپ، با پذیرش مشتری (شامل تمام گروه‌های مواد غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی، آبمیوه، خشکبار، شیرینی)؛
  - ظروف یکبار مصرف؛
  - فروشندگان پرنده و ماهی‌های تزئینی؛
  - وسایل، ابزار  ملزومات شکار و صیادی؛
  - فروشگاه ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی؛
  - فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، بدلیجات، ساعت.
  - رنگ ساختمانی، صنعتی و خودرو.
  - ظروف، صندلی، میز و سایر ملزومات کرایه‌ای؛
  - ابزار و یراق، قفل و لولا، وسایل توزین؛
  - فروش کالاهای دست دوم و سمساری؛
  - آموزشگاه های رانندگی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار