نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. ارديبهشت 1400 - 9:39   |   کد مطلب: 29590
فرمانده حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان ملایر از اشتغالزایی برای ۳۰ نفر از خانم های بی سرپرست و بدسرپرست در دو کارگاه خیاطی و قالیبافی که با همت بسیج سازندگی توسعه یافتند، خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهین نظری در حاشیه بازدید از کارگاه های خیاطی و قالیبافی به مناسبت روز بسیج سازندگی  اظهار کرد: یک کارگاه خیاطی واقع در مسجد نبی اکرم(ص) در بلوار ۱۵ خرداد با ۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری اولیه ایجاد شده که با دوخت لباس بچگانه و صادرات آن به افغانستان برای ۱۵ خانم به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مشغول به کار در این کارگاه خانم های بدسرپرست و یا بی سرپرست هستند، افزود: ۱۰ میلیون تومان از سرمایه گذاری اولیه کارگاه از طریق وام قرض الحسنه مردم یار به کمک سپاه ناحیه ملایر تأمین شده و با خرید ۱۵ چرخ خیاطی، برای ۱۵ خانم اشتغالزایی ایجاد شده است که چهار نفر از آنها در منزل و بقیه در کارگاه مشغول به کار هستند.

نظری به کمبود سرمایه برای خرید چرخ خیاطی های بیشتر و توسعه کارگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این کارگاه در محل پایگاه مقاومت مسجد نبی اکرم(ص) مستقر است و در صورت درنظر گرفتن مکان بزرگتر می توان برای زنان بیشتری اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به راه اندازی کارگاه قالیبافی در مرکز آموزش فنی حرفه ای ملایر، تصریح کرد: یک کارگاه قالیبافی دارای ۱۰ دار قالی ۹ متری دو پود، با سرمایه گذاری اولیه ۲۰۰ میلیون تومان توسط کارفرما در مرکز آموزش فنی وحرفه ای ملایر ایجاد شد که سپاه ناحیه ملایر در زمینه معرفی نیروی کار و نیز سرمایه گذاری در قالب ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه مردم یار به توسعه این کارگاه کمک کرده است.

فرمانده حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ نفر در این کارگاه، قالیبافی را آموزش دیدند، مطرح کرد: از این تعداد ۲۰ نفر برای گرفتن گواهی مهارت به مرکز فنی حرفه ای معرفی شدند. ۱۵ نفر شامل خانم های بی بضاعت، بدسرپرست و یا بی سرپرست نیز در حال حاضر در کارگاه مشغول به کار بوده و حق الزحمه دریافت می کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار