نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. خرداد 1400 - 8:26   |   کد مطلب: 29646
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ۵۰ نقطه برای تبلیغات داوطلبان شوراهای اسلامی شهر پیش‌بینی شده که با هماهنگی شهرداری ملایر، در موعد قانونی تبلیغات بنرهای یک شکل در این نقاط نصب خواهد شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «قدرت الله ولدی» در جلسه ستاد انتخابات شهرستان ملایر با اشاره به آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند، اظهار داشت: تمام همّ و غمّ مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان رعایت مرّ قانون؛ بی‌طرفی کامل و تشویق مردم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی با بیان اینکه تعدّد ایجاد ستاد انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری خارج از رینگ مرکزی شهر بالامانع است، افزود: غیر از شهر ملایر در هر نقطه‌ای از شهرستان ایجاد ستاد انتخاباتی مانعی ندارد.

وی تاکید کرد: برای شوراهای اسلامی شهر نیز هر داوطلب شورای اسلامی شهر بر اساس منطقه شهرداری، مجاز به برپایی یک ستاد انتخاباتی است و تعدّد ستاد برای شوراهای اسلامی شهر ممنوع است.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه از تمامی ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری انتخابات استفاده می‌شود، اظهار داشت: هر اداره و ارگانی موظف است نیروها، امکانات و خودروهای مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات شهرستان و بخش‌های تابعه قرار دهد.

وی یادآور شد: نمایندگان فرماندار و بخشداران که برای شعب اخذ رای انتخاب می‌شوند، باید متعهد، شجاع، کاردان و مسلط به امور و متدین باشند و ضمن اطلاع کامل از قانون انتخابات و حفظ بی‌طرفی کامل، مرّ قانون را به نحو احسن رعایت کنند.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه بخشداران موظف به رصد اخبار و اطلاعات و فعالیت ستادهای تبلیغاتی را در سطح بخش‌های تابعه هستند گفت: هرگونه توهین به دولت و داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین توهین به مقدسات ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

ولدی تاکید کرد: بخشداران بخش‌های تابعه ملایر باید وظایف محوله خود را همچون ارائه گزارش فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده به کمیته‌اطلاع رسانی، رصد گزارش‌های تخلفاتی انتخابات در سطح بخش‌ها، نظارت و بازدید از آمادگی شعب اخذ رای، حفاظت از صندوق‌ها، تامین و تجهیز نیروها و خودروهای مورد نیاز و تعرفه‌های اخذ رای و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را با دقت نظر انجام دهند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اولویت مهم ما و تمامی مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان حفظ سلامت مردم است.

فرماندار ویژه ملایر گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰، هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته همچون مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است.

وی ادامه داد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات و انعکاس بیشتر برنامه‌های هر یک از نامزدها و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند برای تمامی افراد مرتبط با انتخابات الزامی است.

ولدی افزود: طبق این مصوبه برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه‌نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رعایت موار ابلاغی بلامانع است و رعایت فاصله مناسب برای یک نفر، هشت مترمربع فضای باز در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه رعایت سقف شرکت‌کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تمامی شرکت‌کنندگان و برگزار کنندگان ملزم به استفاده از ماسک هستند و زمان برگزاری مراسم باید حداکثر برای ۲ ساعت برنامه‌ریزی شود.

ولدی رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات الزامی است، ادامه داد: با توجه به ممنوعیت هرگونه تجمع در محیط‌های بسته، در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستادها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند(رنگ‌بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای با وضعیت زرد بلامانع است.

وی همچنین برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه را نیز طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع دانست و گفت: همه ملزم به رعایت قوانین و مقررات انتخابات هستیم و با هرگونه تخلفی به شدت برخورد می‌شود./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار