نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. خرداد 1400 - 8:30   |   کد مطلب: 29648
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینکه سرشماری وحوش در مناطق حفاظت شده از خردادماه شروع و تا اوایل تیرماه ادامه دارد گفت: سرشماری مناطق در منطقه لشگردر و گلپرآباد انجام می‌شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عباس نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی، آب تالاب فصلی آقگل کاهش یافته است اظهار کرد: البته با توجه به اینکه سال گذشته بارش‌های خوبی را دشتیم شرایط تالاب مساعد بود.

وی افزود: با پیگیری‌های مسئولان استانی و شهرستانی و همکاری مؤثر مسئولان شهرستان خنداب در استان مرکزی در اواخر سال گذشته نهری از رودخانه قره‌چای در جنوب دشت کمیجان به سمت تالاب باز شده و تالاب تا حدودی وضعیت خوبی پیدا کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر وسعت کلی تالاب را ۸۳۰ هکتار عنوان کرد و افزود: آبگیری تالاب با میزان بارندگی سالانه ارتباط مستقیم دارد به طوری که بارش باران، ذوب برف، رودخانه شراء و قره‌چای، آب زیرزمینی و رواناب‌های سطحی منابع اصلی تأمین‌کننده آب آن هستند.

 وی با بیان اینکه طبق آخرین بازدیدها گونه مختلفی از پرندگان از جمله فلامینگوها در تالاب مشاهده شده‌‌اند گفت: با توجه به فصل جوجه‌آوری پرندگان از جمله فلامینگوها ورود به تالاب تا آخر خردادماه ممنوع است.

نجاری از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در این فصل از دست زدن به لانه و یا جوجه پرندگان خودداری کنند که این امر خود به نوعی باعث مرگ جوجه‌ها و یا جدا شدن مادر از جوجه‌هایشان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرشماری وحوش در مناطق حفاظت شده از خردادماه شروع شده و تا اوایل تیرماه ادامه دارد گفت: سرشماری در منطقه لشگردر و گلپرآباد انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر زمان سرشماری در طول سال را در دو نوبت زمستانه و بهاره عنوان کرد و با بیان اینکه حفاظت از مناطق در این فصل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: با توجه به زاد و ولد وحوش، رویش گیاهان و جلوگیری از شکار تمهیدات لازم در این زمینه در مناطق حفاظت شده را مد نظر بوده و در حال حاضر وضعیت وحوش نیز آرام است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر تعدادی تخلف نیز گزارش و با آن برخورد شد خاطرنشان کرد: متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار