نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. خرداد 1400 - 8:34   |   کد مطلب: 29654
مدیر توزیع برق ملایر از جمع‌آوری ۲۲۴ ماینر (دستگاه استخراج رمز ارز ) در این شهرستان خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون این تعداد دستگاه از ۱۰ محل در نقاط مختلف این شهرستان با هماهنگی دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی کشف و جمع‌آوری شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «رضا شیردره» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به کسانی که نسبت به شناسایی و اعلام مراکز غیرمجاز رمز ارزها اقدام کنند، طبق ضوابط پاداش‌ ویژه‌ای داده می‌شود.

وی استخراج رمز ارز را در کنار کاهش بارندگی، افزایش دما، رشد مصرف برق و وارد مدار شدن زودتر از موعد چاه‌های کشاورزی را علت اعمال خاموشی‌های اخیر در خردادماه دانست و افزود: در شهرستان ملایر دستگاه رمز ارز مجاز نداریم و در این زمینه هیچگونه مجوزی برای استخراج رمز ارز صادر نشده است.

مدیر توزیع برق ملایر با اشاره به اینکه در ۲ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد رشد مصرف برق در این شهرستان داشتیم بیان کرد: توصیه ما به مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی این است که در ۲ پیک مصرف برق در ساعت‌های ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر و ۲۰ تا ۲۴ شب، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا در تامین برق مطمئن و پایدار دچار مشکل نشویم.

شیردره تاکید کرد: چنانچه با همراهی مردم و ترویج ساعت‌های پیک مصرف انرژی، توازن بین تولید و مصرف برق ایجاد شود، خاموشی‌ها به حداقل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با همراهی مردم خاموشی‌ها از هفته گذشته به حداقل رسید گفت: برای مدیریت بهتر مصرف برق، ضمن تشکیل جلسات منظم کمیته مصرف در این اداره، در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه، قرارداد طرح‌های پاسخگویی بار با دانشگاه ملی ملایر به منظور جلب مشارکت مشترکان و مدیریت مصرف منعقد شد.

مدیر توزیع برق ملایر ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد یک‌هزار و ۵۵۰ مشترک برق در این شهرستان را سرکشی کنیم که از این تعداد ۳۵۵ مشترک صنعتی، یک‌هزار و ۷۶ مشترک کشاورزی، چهار پایگاه سی.ان.جی و ۹۴ اداره و دستگاه اجرایی سرکشی و با هریک از این مشترکان تفاهم‌نامه همکاری در مدیریت بار امضا شد.

شیردره با بیان اینکه میزان مصرف برق این تعداد مشترکان روزانه به صورت نموداری بررسی می‌شود، بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه مشترکانی که در زمان پیک بار خاموشی‌های خود را از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور اعمال کنند، از مزایای بخشودگی بهای برق مصرفی بهره‌مند می‌شوند.

وی تشکیل تیم‌های شبانه مدیریت مصرف برای پایش و کنترل مصرف برق ادارات، تعمیر روشنایی‌های معابر، اطلاع‌رسانی تفاهم‌نامه جلب مشارکت مشترکان به مردم، کنترل روزانه مصرف برق ادارات، اطلاع‌رسانی خاموشی‌های اعمال شده، جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارزها و اجرای پنج مانور عملیاتی و جهادی پایش مصرف برق را از دیگر اقدامات در راستای مدیریت مصرف برق در خاموشی‌های اخیر عنوان کرد.

مدیر توزیع برق ملایر یادآور شد: از زمان اعمال خاموشی‌ها، برنامه زمان‌بندی و گروه‌بندی خاموشی‌ها به شهروندان ملایری اطلاع‌رسانی و مدیریت اضطراری بار انجام شد و در این راستا میز خدمت برای پاسخگویی به مراجعان در زمینه خاموشی‌ها و جلب رضایت‌مندی مردم در محل اداره دایر شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار