نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. خرداد 1400 - 8:21   |   کد مطلب: 29659
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر از وقوع آتش سوزی به وسعت نیم هکتار در منطقه حفاظت شده لشگردر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عباس نجاری در گفت وگو با ایسنا، به وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده لشگردر اشاره و اظهار کرد: صبح روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه نیم هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده لشگردر دچار آتش سوزی شد که با اعزام تیم مدیریت بحران شهرستان، نیروهای آتش نشانی و دهیاری و اهالی روستای همجوار منطقه حفاظت شده در کمتر از ۳۰ دقیقه آتش اطفاء شد.

نجاری ادامه داد: با توجه به شرایط جوی امسال و کاهش بارندگی ها، متأسفانه این منطقه زودتر از موعد به سمت خشکی رفته و کوچک ترین بی احتیاطی ممکن است عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه احتمالاً پرتاب فیلتر سیگار یک رهگذر، علت ایجاد آتش سوزی در این منطقه بوده است، افزود: خوشبختانه با هوشیاری پرسنل محیط بانی در منطقه حفاظت شده، وقوع آتش سوزی در همان لحظات اول گزارش و به سرعت اقدامات لازم برای اطفاء حریق انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر بیان کرد: از سال گذشته با تلاش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و دو پاسگاه محیط بانی شهید یاری و پاسگاه سلطان آباد منطقه حفاظت شده به تجهیزات مورد نیاز برای اطفاء حریق از جمله دمنده هوا، آتشکوب و بیل مجهز شدند.

نجاری به مجهز شدن یکی از خودروهای پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده لشگردر به رودفایر اشاره و تصریح کرد: شهرستان ملایر به عنوان نخستین شهرستان در استان همدان به رودفایر برای مهار آتش مجهز شد.

وی با بیان اینکه از یک ماه پیش نیروهای محیط بانی آمادگی لازم برای وقوع آتش سوزی را داشتند و کاملاً هوشیار بودند، افزود: مردم و طبیعت دوستان در صورت حضور در طبیعت و برقراری آتش، قبل از ترک محل حتماً از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی، حادثه را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر به شرایط خاص مراتع به علت کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی ها اشاره کرد و یادآور شد: دامداران و روستائیانی که از مراتع برای تعلیف دام های خود استفاده می کنند با هوشیاری کامل وقوع هر گونه حریق را به سرعت اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار