نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مرداد 1400 - 23:46   |   کد مطلب: 29876
مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اقدامات موثر در زمینه منبت ریز توسط زنان هنرمند ملایری، بیان کرد: شهرستان ملایر با داشتن زنان هنرمند و غیرتمند، در تمامی حوزه ها خوش درخشیدند و معصومه حسنی نماینده همین زنان توانمند است.

به گزارش ملایری‌ها؛ زهرا فراهانی  در مراسم تقدیر دهمین دوره انتخاب مردمی زنان کار آفرین برتر کشور بصورت ویدئو کنفرانس در ۱۱ استان و با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن قدردانی از حمایت های معصومه ابتکار در حوزه کار آفرینی زنان اظهار کرد: با حمایت‌های فرماندار ویژه ملایر، طی دو سال اخیر اقدامات موثری در حوزه کار آفرینی زنان و ایجاد اشتغال و کمک به بهبود وضعیت معیشت مردم صورت گرفته است.

فراهانی به سربلندی و بالندگی زنان کشور در گذرگاه های مختلف اشاره و مطرح کرد: شهرستان ملایر بعنوان شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل منبت شناخته می شود و با هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده طی سال های اخیر، اقدامات موثری در زمینه منبت ریز توسط زنان هنرمند ملایری صورت گرفته است.

وی خواستار حمایت معصومه ابتکار از زنان فعال در حوزه منبت ریز در شهرستان ملایر شد و گفت: شهرستان ملایر با داشتن زنان هنرمند و غیرتمند، در تمامی حوزه ها خوش درخشیدند و معصومه حسنی نماینده همین زنان توانمند است.

مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه ملایر اضافه کرد: انتخاب معصومه حسنی به عنوان کار آفرین برتر کشور با رای مردم در رشته سفال، مجسمه و مبلمان شهری، افتخاری برای استان همدان و شهرستان ملایر است.

معصومه حسنی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به فعالیت ۱۸ ساله خود در رشته سفال، مجسمه و مبلمان شهری، تصریح کرد: در حال حاضر با داشتن یک کارگاه، برای ۱۰ نفر بطور مستقیم و ۳۵ نفر بصورت غیر مستقیم (کار در منزل) اشتغال ایجاد کردیم.

حسنی ادامه داد: علاوه بر فعالیت در کارگاه، در مرکز فنی حرفه ای ملایر مشغول تدریس هستم و سالانه حدود هزار نفر ساعت در رشته سفال و مجسمه آموزش داریم.

وی تصریح کرد: علاوه بر فروش داخلی، هر ساله در نمایشگاه های مختلف بین المللی شرکت و محصولات خود را عرضه می کنیم.

این کار آفرین برتر کشوری خواستار کمک و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی از کار آفرینان شد و افزود: امیدواریم با بهاء دادن به چنین هنرهایی، راه را برای زنان کار آفرین هموار کنند البته یک زن کار آفرین، با وجود تمام ناملایمتی ها، به کار خود ادامه می دهد.

سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه ای برادران شهرستان ملایر نیز در این مراسم گفت: امثال معصومه حسنی، در مرکز فنی حرفه ای ملایر بسیار است. ایشان با تلاش و پشتکار، توانست به مرحله کشوری راه پیدا کند.

سوسن راعی برگزاری کلاس های آموزشی در مرکز فنی حرفه ای ملایر را از جمله حمایت های این مرکز از کارآفرینان برشمرد و خاطر نشان کرد: کارآموزان پس از طی دوره آموزشی و اخذ مدرک می توانند به تدریس مشغول شده و یا در همان حرفه مشغول بکار شوند.

راعی سفال و مجسمه سازی، قلم زنی روی مس و فرش بافی را از جمله رشته های فعال در مرکز فنی حرفه ای دانست و گفت: امسال با وجود محدودیت های ناشی از بیماری کرونا در خصوص برگزاری دوره های آموزشی، ۱۲۰۰ کار آموز در ۳۸ رشته مختلف در مرکز خواهران آموزش دیدند.

وی همچنین از آموزش ۱۵۰۰ کار آموز در مرکز برادران خبر داد و اضافه کرد: رشته هایی که در مرکز فنی حرفه ای برادران آموزش داده می شود، بر اساس نیاز سنجی بازار است تا بتوانند پس از یادگیری و اخذ مدرک وارد بازار کار شوند./ایسنا

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار