نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. مرداد 1400 - 8:22   |   کد مطلب: 29886
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از تولید سالانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان قدس شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: ملایر یکی از شهرستان‌های ویژه و پیشرو استان همدان در توسعه جنگل کاری وتولید نهال است .

وی با اشاره به وسعت ۲۰ هکتاری نهالستان قدس ملایر، افزود: پنج هکتار از این مجموعه در اختیار مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی است و این نهالستان سالانه توان تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال را دارد.

خزایی ادامه داد: پارسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال شامل ۸۵۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید شد و بین ۲۰ تا ۲۵ گونه نهال جنگلی، فضای سبز و چند منظوره در این نهالستان کشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، سماق، بلوط، صنوبر، شن، کاتالیا، زالزالک، سرو نقره ای، بادامک، سنجد و بادام را از انواع گونه‌های گیاهی کشت شده در این نهالستان عنوان کرد و گفت: در برخی سال‌ها نهال بعضی استان‌های همجوار نیز از نهالستان قدس تامین و با اجرای طرح یک هزار هکتاری جنگل کاری در استان، نهال مورد نیاز از نهالستان قدس ملایر تامین شد.

خزایی کمبود اعتبارات را مهمترین مشکل پیش روی نهالستان قدس دانست و افزود: برای تولید رایگان نهال صنوبر با یک شرکت خصوصی قرارداد داریم که سال گذشته ۸۰۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید کرد و برای سایر گونه‌ها نیاز به اعتبارات دولتی داریم.

شهرستان ملایر دارای یک هزارو ۶۱۷ هکتار جنگل است که شامل جنگلکاری حاشیه راه به مساحت ۱۵۵ هکتار وجنگلکاری توده‌ای ۳۴۸ هکتاروجنگلکاری احاله مدیریت شده به ارگان‌های دیگر از جمله شهرداری بمساحت ۱۱۱۵ هکتار است و چهار هزار و ۸۸۳ هکتار اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار