نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مرداد 1400 - 22:34   |   کد مطلب: 29910
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اظهار داشت: تیم ویژه ای در این استان وضعیت مرغ و کشتارگاه ها را از امروز /شنبه/ زیر ذره بین قرار می دهند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسن خانجانی موقر روز شنبه در ستاد تنظیم بازار ویژه رسیدگی به کمبود مرغ در استان همدان بیان کرد: از امروز تیم ویژه ای علاوه بر تیم های نظارتی فعلی، تشکیل شده تا با بازرسی موشکافانه کاستی های سه حوزه تولیدکننده، کشتارگاه و توزیع کننده را بررسی کند.

وی اضافه کرد: اعضای این تیم همچنین بررسی علت اختلاف میزان ورود و خروج مرغ به کشتارگاه را به صورت ویژه در اولویت کاری قرار می دهند.

دادستان همدان با بیان اینکه در حال حاضر خروج هر گونه مرغ زنده و کشتار از استان ممنوع است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران گوشتی همدان به عنوان تأمین کننده مؤظف است وظایف محوله خود را به درستی انجام دهد تا مرغ به میزان لازم تولید شود.

خانجانی موقر با گلایه مندی از نبود نظارت بر ورود و خروج مرغ به کشتارگاه ها، اضافه کرد: میزان جوجه ریزی و میزان تحویل مرغ تولید شده به کشتارگاه ها مشخص است اما معلوم نیست که چرا این آمارها با میزان خروجی در برخی موارد همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: باید با نظارت دقیق به سمتی حرکت کرد که آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی، اداره صمت و اتحادیه مرغداران به هم نزدیک شود.

دادستان همدان گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار همدان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و در صورت مشاهده گرانفروشی مردم موضوع را با تعزیرات یا دیگر نهادهای نظارتی در میان بگذارند.

خانجانی افزود: با توجه به جوجه ریزی سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ای در تیرماه سال جاری پیش بینی می شود تا ۱۰ روز آینده به طور کلی مشکل کمبود مرغ در استان برطرف و حتی میزان آن در بازار اشباع شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار