نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مرداد 1400 - 8:19   |   کد مطلب: 29935
منتخبین ششمین دوره شورای شهر ملایر با برگزاری جلسات علنی تعیین شهردار با حضور خبرنگاران از ابتدا نشان دادند که به دنبال شفاف سازی هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ شورای اسلامی شهر یکی از نهادهایی است که نقشی موثر در پیشرفت هر شهر دارد که اعضای آن هر چهار سال یک بار توسط مردم و در غالب انتخابات مشخص می شود.
ششمین دوره از انتخابات شورای های اسلامی شهر  و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال و همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد و هفت عضو شورای شهر ملایر انتخاب شدند.

از همان روز نخست مشخص شدن اعضای ششمین دوره شورای شهر ملایر یکی از اصلی ترین شعارهای منتخبین شورا شفافیت بود و هفت عضو شورا تاکید جدی بر این امر داشتند.

یکی از انتقادات جدی به پنجمین دوره شورای شهر ملایر عدم شفافیت بود که در این دوره منتخبین از آغاز راه این امر را سرلوحه کار خود قرار دادند.

تنها چند روز تا آغاز تحلیف اعضای شورای شهر ملایر مانده است و هفت عضو منتخب شورای شهر ملایر از یک ماه پیش از شروع رسمی این دوره از شورا جلسات را برگزار کرده اند.
 
اولین وظیفه شورا ها تعیین شهردار است و اعضای شورای شهر ملایر چندین جلسه  برای انتخاب شهردار برگزار کرده اند اما تفاوت این دوره از شورای شهر با دوره های قبلی شفافیت است.
در دوره های گذشته انتخاب شهردار با حواشی فراوانی رو به رو بود اما اعضای ششمین دوره شورای شهر ملایر با در پیش گرفتن شفافیت با عنوان شورای شهر شیشه ای جلسات خود را با حضور خبرنگاران برگزار می کند و حتی جلسات به صورت زنده از شبکه های مجازی پخش می شود.

قطعا شفافیت در روند کار  از فساد و حواشی جلوگیری کرده و مردم می توانند مستقیم در روند کار کسانی که به آنها اعتماد کرده و رای داده‌اند قرار گیرند.
قطعا این اقدام شورای شهر تحقق اتاق شیشه ای و وعده ای است که نیامده محقق شده است.

امید است این اقدام شورای شهر ملایر تا پایان ادامه دار باشد تا در این دوره شاهد تحولی نو و پیشرفتی شگرف در شهر ملایر باشیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار