نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مرداد 1400 - 23:43   |   کد مطلب: 29943
با گذشت ۱۰ روز از آغاز رویداد مهم المپیک توکیو و تنزل جایگاه کشورمان در جدول توزیع مدال‌ها، داوران ایرانی همچنان پرکار هستند به نحوی که افتخار قضاوت موفق و مطلوب در این میدان مهم را به دست آورده‌اند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ گرچه در روزهای اخیر بیشتر شاهد شکست و ناکامی ملی پوشان ورزشی کشورمان در المپیک توکیو بودیم، اما داوران اعزامی به خوبی توانستند در این عرصه خوش بدرخشند.

بازی‌های المپیک توکیو از روز اول مرداد آغاز شد و تا هفدهم همین ماه ادامه دارد و تاکنون کاروان ورزشی ایران به یک مدال طلا توسط «جواد فروغی» در رشته تیراندازی دست یافته است.

کاروان اعزامی ایران با همین یک مدال نیز جایگاهی بهتر از پنجاه و یکم را کسب نکرده است تا همچنان شاهد روزهای کم فروغ ورزشکاران ایرانی در آوردگاه توکیو باشیم.

اگر بخواهیم انتظار موفقیت شاخص و شانس رسیدن به مدال را از رشته‌هایی نظیر قایقرانی، بوکس، تنیس روی میز و حتی کاراته و دوچرخه سواری را نادیده بگیریم اما توقع موفقیت در رشته‌هایی نظیر تکواندو و والیبال منطقی بود که البته عکس آن در المپیک را شاهد بودیم.

حتی در دوچرخه سواری و دو ومیدانی هم توفیقی نداشتیم تا همه نگاه‌ها و امیدها برای کسب مدال معطوف کشتی آزاد و فرنگی و وزنه برداری باشد هر چند شروع کار فرنگی کاران هم ناامید کننده بود.

این روزها هر چند شاهد شگفتی ایرانیان در المپیک نبوده‌ایم و به همان تک مدال فروغی بسنده کرده‌ایم، اما داوران ایرانی حضوری پرفروغ و با صلابت در این رویداد مهم داشته‌اند و باید به آن‌ها افتخار کنیم.

قضاوت درخشان داورانی نظیر «سیمین رضایی» در تنیس روی میز و «محمد مصلایی‌پور» در کشتی فرنگی نشان از قابلیت و توان ارزشمند این قشر موفق در عرصه المپیک است هر چند در ادامه نیز به طور قطع شاهد حضور پرافتخار جامعه داوری کشورمان در این عرصه از جمله «مجید ناصری» در دوچرخه سواری نیز خواهیم بود.

این روزها در بازار کسات مدال آوری و درخشش ایرانیان در المپیک، داوران حضوری پرفروغ در مسابقات داشته‌اند و باید به عملکرد درخشان آن‌ها به خود بالید.

داورانی که مشمول جوایز مدال آوران المپیکی نمی‌شوند اما ارزش کار آن‌ها کمتر از پاداش یک مدال آور المپیکی نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار