نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مرداد 1400 - 23:44   |   کد مطلب: 29944
رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: واکسیناسیون پنج هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت عشایر کوچ رو بالای ۱۸ سال این شهرستان علیه کرونا آغاز شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد خیراندیش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: واکسیناسیون عشایر به ترتیب گروه سنی پیشتر نیز صورت می گرفت اما دسترسی تعدادی از عشایر به مراکز واکسیناسیون سخت و دشوار بود.

وی اضافه کرد: بنابراین تصمیم بر این شد که تیم های پزشکی با حضور در سامانه های عرفی اقدام به واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال عشایر کنند که در این راستا تیم های پزشکی با حضور در محل های اتراق عشایر، واکسیناسیون این قشر را آغاز کردند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان احتمال داد برخی از عشایر هنگام حضور تیم های پزشکی، در محل حضور نداشته باشند که این افراد می توانند به نزدیکترین مرکز جامع سلامت روستایی و سه پایگاه تجمیعی شهر همدان مراجعه کرده و کارت ملی و کارت شناسایی عشایری را نیز به همراه داشته باشند.

خیراندیش ادامه داد: پیش از این گروه های سنی بالای ۵۵ سال جمعیت شهری نسبت به تزریق واکسن فراخوان شده بودند و  در جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری عقب تر بودیم که در مرحله جدید روستانشینان بالای ۵۵ سال نیز فراخوان شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار