نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. شهريور 1400 - 10:07   |   کد مطلب: 29986
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه گفت:توزیع فرم و فراخوان و اقدامات مشابه که برای انتخاب استاندار انجام‌شده است وهن و توهین به جایگاه استاندار است و این اقدامات ممکن است که سیاست اعمالی وزیر کشور باشد اما سیاست اعلامی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به وضعیت انتخاب استاندار همدان اظهار کرد: اماواگرهای مختلفی در راستای انتخاب استاندار همدان ایجادشده است که اصلاً شایسته نیست.

وی افزود: توزیع فرم و فراخوان و اقدامات مشابه که برای انتخاب استاندار انجام‌شده است وهن و توهین به جایگاه استاندار است و این اقدامات ممکن است که سیاست اعمالی وزیر کشور باشد اما سیاست اعلامی نیست.

نماینده مردم ملایر بابیان اینکه معرفی افراد باید به‌صورت مخفی صورت گیرد تأکید کرد: اگر مجمع نمایندگان استان بخواهد یک فرد توانمند و در شان مردم استان معرفی کرده باید به‌صورت غیرعلنی باشد که به سیستم فعلی استانداری بی‌حرمتی نشود.

وی افزود: استاندار جدید باید فردی توانمند باشد که علاوه بر ادامه و به سرانجام رساندن کارهایی که توسط استاندار فعلی در استان صورت گرفته، توانایی اقدامات جدید و راهگشا در استان را داشته باشد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بابیان اینکه با معرفی اسامی نباید برای افراد انتظار ایجاد کرد، بیان کرد: روال بر این است که نمایندگان اسامی 5 نفر را برای استاندار به وزیر کشور معرفی می‌کنند و وی نیز از بین اسامی استاندار را انتخاب می‌کند اما تعیین استاندار در آخر بر عهده وزیر کشور است و انتصاب آن با رئیس‌جمهور است.

وی نقش مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار را مشاوره‌ای و مطالبه گری دانست و گفت: انتخاب استاندار توانمند مطالبه نمایندگان استان همدان از وزیر کشور است و نمایندگان مردم در مجلس با وزیر کشور باید هماهنگ باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فراخوان عمومی، درگیری افراد زیاد و ایجاد انتظارات افراد مختلف برای استانداری بدون منطق است و اعضای مجمع نمایندگان استان اصلاً علاقه‌مند به چنین کاری نیست.

وی افزود: ممکن است یکی از نمایندگان استان نظری این‌چنین برای انتخاب استاندار داشته باشد اما نباید آن را به مجمع نمایندگان ربط دهد و نظر شخصی خودش است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار