نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. شهريور 1400 - 10:10   |   کد مطلب: 29994
غلامرضا کرمی شهردار منتخب ملایر گفت: با توجه به شرایط خاص شهرداری‌ها در کشور و مشکلاتی که با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند اولویت برنامه‌ای بنده در شهرداری در راستای توسعه شهر، جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی است.

به گزارش ملایری‌ها؛ انتخاب شهردار را می‌توان نخستین چالش هر دوره از شوراهای اسلامی شهرها دانست و اعضای منتخب تلاش می‌کنند که با بررسی گزینه‌های مختلف شهردار را انتخاب کنند.

پس از انتخاب اعضای جدید این دوره از شورای اسلامی شهر ملایر در راستای همین امر از همان روزهای نخست صحبت‌ها و رایزنی‌ها درباره انتخاب شهردار شروع شد.

اعضای منتخب نیز پیش از آغاز رسمی کار شورای اسلامی شهر جلسات خود را با افراد مختلف برای پست شهردار برگزار کردند و دراین‌بین جلساتی نیز به‌صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

اسامی مختلفی برای پست شهرداری ملایر مطرح بود که در بین آن‌ها شانس را بین دو گزینه علیرضا امامی و غلامحسین تقوی می‌دانستند اما درنهایت اعضای شورای شهر به نام غلامرضا کرمی رسیدند و او را به‌عنوان شهردار منتخب معرفی کردند.

کرمی دارای سوابقی ازجمله کارشناس شهرداری ملایر، شهردار جوکار، معاون مسکن و شهرسازی ملایر، مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری، مدیر بحران شهرداری ملایر، جانشین شهردار منطقه ۱۴ شهرداری تهران، مسئول امور سرمایه‌گذاری و املاک معاونت شهرسازی منطقه پنج شهرداری تهران در یک دوره نیز به‌عنوان سرپرستی شهرداری منصوب‌شده بود و اکنون منتظر استعلام و تائید استانداری برای حضور در صندلی شهرداری ملایر است.

با توجه به انتخاب شهردار منتخب رسانه ما گفت‌وگوی مفصلی با غلامرضا کرمی درباره مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های وی در شهرداری داشته که توجه شمارا به آن جلب می‌کنیم.

* جذب سرمایه‌گذار اولویت شهرداری است

ملایری‌ها: با توجه به انتخاب شما به‌عنوان شهردار مهم‌ترین اولویت‌هایی که در برنامه خود برای شهر ملایر در نظر گرفته‌اید چیست؟

کرمی: با توجه به شرایط خاص شهرداری‌ها در کشور و مشکلاتی که با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند اولویت برنامه‌ای بنده در شهرداری در راستای توسعه شهر، جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی است. در این راستا می‌توان یک پروژه را تعریف کرده و مشوق‌هایی به سرمایه‌گذار ارائه داد تا افراد توانمند بتوانند سرمایه خود را به شهر آورده تا هم شهر و مردم و هم سرمایه‌گذار سود کند.

یکی دیگر از اولویت‌های در نظر گرفته با توجه به درخواست‌های فراوانی که مردم داشته تنظیف و پاک‌سازی سراسری در شهر است چراکه بسیاری از شهروندان از این موضوع گلایه داشته‌اند و این امر نیازمند توجه ویژه‌ای است و دیگر امر که مورد تأکید فراوان مردم ملایر بحث لکه‌گیری معابر است که آن نیز جزء اولین اولویت‌ها در آغاز به کار در شهرداری است.

* دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری راه‌اندازی می‌شود

ملایری‌ها؛ شما دارای سابقه کار در به‌عنوان مدیر دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری هستید و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های اصلی شما است به نظرتان ایجاد راهی برای جذب سرمایه در شهر می‌تواند باعث به وجود آمدن درآمد پایدار در شهرداری شود؟

کرمی: قطع همین‌گونه خواهد بود، راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها اخیراً اصلاح و شده است و در شهرداری ملایر نیز مجدداً همان دفتر را با استفاده از نیروهای زبده شهرداری راه‌اندازی می‌کنیم. تهیه اطلس سرمایه‌گذاری شهر ملایر برای ارائه به سرمایه‌گذاران دیگر برنامه در این بخش است که می‌توان جذابیت‌های لازم برای کسانی که قصد آوردن سرمایه خود به شهر رادارند ایجاد کرد.

یک از پروژه‌هایی که می‌توان مانور خوبی روی آن داد پروژه تجاری پارکینگ راستان است. علی‌رغم اینکه این ملک دارای موقعیت خوبی برخوردار است اما به‌صورت بهینه از آن استفاده نمی‌شود و می‌توان با یک فراخوان سراسر بهترین طرح را برای آن تعریف کرد که علاوه بر یک پارکینگ درخور شهر یک مجتمع تجاری ویژه در منطقه غرب کشور ایجاد کرد و اجرای این پروژه می‌تواند درآمد خوی برای شهر داشته باشد.

* صرف بودجه داخلی شهرداری برای مینی ورد قطع می‌شود

ملایری‌ها: یک از چالش‌های پیش رو هر شهرداری در دوره جدید پروژه‌های نیمه‌کاره است در این راستا چه برنامه‌ای دارید؟ در راستای تکمیل پروژه نیمه‌کاره مینی ورد که هزینه‌های فراوانی در آن انجام‌شده است مهم‌ترین رویکردتان چیست؟

کرمی: در دوره‌های قبلی شهرداری زحمات زیادی در راستای انجام پروژه‌های مختلف صورت گرفته است و وظیفه‌داریم آن‌ها را تکمیل کنیم چراکه سرمایه شهر در آنجا هزینه شده است قطعاً تکمیل پروژه‌ها از برنامه‌های شهرداری است.

مینی ورد یک پروژه خاص است که بودجه زیادی موردنیاز دارد و تاکنون هزینه‌های زیادی در آن شده است. برنامه بنده برای این پروژه ابتدا قطع بودجه داخلی شهرداری برای این پروژه است. برای این پروژه باید سعی شود از ردیف‌های ملی و استانی بودجه جذب شود تا فشار روی مردم نباشد.

* نخستین فرهنگسرای شهر ایجاد می‌شود

ملایری‌ها: مهم‌ترین برنامه‌های شهر در راستای مسائل فرهنگی در شهر ملایر چیست؟

کرمی: با توجه به اینکه در چارت شهرداری بخش فرهنگی به‌عنوان اداره مشخص‌شده است نباید به‌عنوان یک واحد در نظر گرفته شود و در این راستا اداره فرهنگی و اجتماعی را تقویت می‌کنیم و با به‌کارگیری نیروهای خوش‌فکر و توانمند که در شهرداری فعالیت دارند تا برنامه‌های فرهنگی شاخصی در شهر اجرا شود و در این راه از مشاوره‌های فعالین فرهنگی خارج از شهرداری با تشکیل جلسات نیز استفاده می‌شود.

ایجاد نخستین فرهنگسرا در شهر ملایر با هماهنگی شورای شهر در ساختمان زندیه که سرای اهل‌قلم نیز در آن قرار دارد از برنامه‌های دیگر در بخش فرهنگی است که ایجاد آن می‌تواند خدمات متنوع فرهنگی به مردم ارائه شود.

ملایری‌ها: معاونین را می‌توان بازوان اصلی شهردار دانست و آیا برای شروع کار تیم مشخصی در نظر گرفته‌اید و برنامه شما در این راستا چیست؟

کرمی: با توجه به اینکه من از بنده شهرداری بودم دارای سابقه 24 ساله فعالیت در شهرداری ملایر هستم شناخت کافی را دارم، شهرداری ملایر دارای نیروهای توانمندی است و در آغاز با همین دوستان کار ادامه خواهیم داد و تا توان و همیاری آنان را بسنجیم هر شخصی در مجموعه فعلی در توان و همدل باشد در تیم جای دارد. از تمام ظرفیت‌های شهرداری استفاده می‌کنیم چراکه کارکنان سرمایه شهر هستند و در طول مسیر کاری ممکن است تغییراتی را نیز داشته باشیم.

ملایری‌ها: تعامل با شورای اسلامی شهر تا چه میزان می‌تواند در پیشرفت شهر اثرگذار باشد؟

کرمی: شورای اسلامی این دوره ازلحاظ فکر و اندیشه و تفکر بسیار توانمند است و با تمامی اعضای شورای شهر ارتباط نزدیکی داریم. شورای اسلامی شهر سیست گذار و ریل‌گذار شهرداری است و با همکاری و هم‌فکری شهرداری و شورای شهر مسائل شهر را پیش خواهیم برد و قطعاً تعامل این د در پیشرفت شهر بسیار اثرگذار است.

* ساختمان شهرداری به پلاک 17 منتقل می‌شود

ملایری‌ها: برنامه‌ای برای جابه‌جایی ساختمان شهرداری به پلاک 17 دارید؟

کرمی: ساختمان جدید چندین سال است که ساخته‌شده است و فقط مشکل تأسیسات دارد و با تکمیل آن قطعاً مجموعه شهرداری را به ساختمان پلاک 17 واقع در بلوار کریم‌خان خواهیم برد و ساختمان شهرداری تبدیل به واحد تجاری شده که برای تعریض خیابان شهدا تا میدان زندیه از آن استفاده می‌شود.

ملایری‌ها: سخن آخر...

کرمی: یکی از موضوعاتی که در شهرداری در این دوره پیگیری خواهم کرد بحث قرارداد و وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانی شهرداری است که بسیاری از آنان باید تبدیل وضعیت شوند. تهیه شناسنامه کاری برای کارکنان شهرداری، استخدام ایثارگران، پیگیری تعاونی مسکن کارکنان و کارمندان شهرداری و ایجاد شرکت تعاونی و فروشگاه شهرداری نیز در دستور کاری قرار دارد. یکی دیگر از مسائل دیگر بحث تقویت اتوبوس‌رانی بخصوص در خط مسکن مهر است که نیاز جدی مردم است و باید در این دوره پیگیری شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار