نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. شهريور 1400 - 19:07   |   کد مطلب: 30043
داود سوری گفت: ۹ هزار واحد غیر مقاوم در روستای شهرستان ملایر موجود است که نیاز به مقاوم سازی هستند.

داود سوری، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها اظهار کرد: تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی برای مقاوم‌سازی مسکن روستای که عمدتاً از خشت گل ساخته‌شده‌اند در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: بعد از حوادث زلزله بم مجموعه دولت، مجلس شورای اسلامی و مسئولین جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدند که نهادی باید به متولی بازسازی مقاوم‌سازی مساکن در روستاها باشد و این امر به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر بیان کرد: از آن زمان همه‌ساله در هیئت دولت اعتباری تحت عنوان بهسازی و نوسازی مساکن روستایی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی مصوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در دولت‌های مختلف این طرح ادامه داشته است، تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون در شهرستان ملایر ۱۷ هزار واحد از تسهیلات ارزان‌قیمت این طرح استفاده کرده‌اند و مقاوم‌سازی شده‌اند.

سوری بیان کرد: بر اساس آمار نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ شهرستان ملایر دارای ۳۶ هزار مسکن روستایی است که از این تعداد ۱۷ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است و مابقی نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی با اشاره به تصویب ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در هیئت دولت برای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: این تسهیلات در راستای نوسازی و بهسازی مساکن روستایی در نظر گرفته‌شده است و به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تخصیص داده می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر تصریح کرد: با توجه به این مصوبه اهالی شهرهای جوکار، سامن، زنگنه، ازندریان و اسلامشهر آق گل نیز شامل این طرح می‌شوند.

وی با تأکید به استفاده اهالی شهرستان از تسهیلات این طرح بیان کرد: کارمزد این تسهیلات ۵ درصد و مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله است و بانک‌ها باید به‌صورت زنجیره‌ای این تسهیلات را پرداخت کنند.

سوری بابیان اینکه ۹ هزار واحد غیر مقاوم در روستای شهرستان ملایر باقی‌مانده است تأکید کرد: مقاوم‌سازی سالانه ۲ هزار واحد در شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی گفت: گرانی مصالح و هزینه‌های بالای ساخت‌وساز باعث شده است که استقبال افراد از این تسهیلات کاهش یابد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر عنوان کرد: اهالی روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت برای استفاده از این تسهیلات و بازسازی و ساخت مسکن مقاوم می‌توانند به بنیاد مسکن مراجعه کنند

وی گفت: از ابتدای سال ۶۰۰ متقاضی در راستای اجرای طرح بهسازی و نوسازی مساکن به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند و با توجه به برخی سخت‌گیری‌ها در بانک‌ها ۱۵۰ پرونده به موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار