نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مهر 1400 - 23:32   |   کد مطلب: 30182
کدو سبز حاوی ویتامین‌های زیادی است که می‌تواند بیماری‌های گوناگون را درمان کرده و باعث تقویت حافظه شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، کدو سبز یکی از غذا‌های مغذی بوده که شامل ارزش غذایی بالا و مواد مغذی مانند: ویتامین C، ویتامین A، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، منگنز، فسفر وریبوفلاوین است و دارای طبع سرد و خک است.

این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B۱ و B۶ مورد نیاز بدن را نیز تأمین می‌کند. از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان، ویتامین K و… اشاره کرد. مصرف کدو سبز به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و… که در نتیجه‌ی کمبود ویتامین C به وجود می‌آید کمک خواهد کرد، همچنین می‌تواند به پیشگیری از بروز سرطان و پیری زودرس بپردازد. در واقع این گیاه حاوی عناصر ضد سرطانی بوده و از سرطان کولون (روده بزرگ) پیشگیری می‌کند.

پتاسیم موجود در کدو سبز برای کاهش فشارخون بسیار مفید است و مصرف آن از افزایش قند و چربی خون جلوگیری می‌کند؛ بنابراین کدو سبز یکی از بهترین و مغذی‌ترین غذا‌ها برای مبارزه با بیماری هاست، به دلیل اینکه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. همچنین از آن جایی که کدوسبز دارای ویتامین‌های C بالایی است، می‌تواند بیماری آسم را درمان کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار