نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مهر 1400 - 23:41   |   کد مطلب: 30189
هادی بیگی نژاد گفت: یکی از مشکلات اساسی در بخش نان ملایر کمبود آرد است و باید به دنبال راه‌حل مناسب برای حل مشکلات بود نه اینکه دنبال مقصر کارها بود.

به گزارش ملایری‌ها؛  هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در کارگروه آرد و نان با اشاره به مهم‌ترین مشکلات حوزه نان شهرستان اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در بخش نان ملایر کمبود آرد است.

وی بابیان اینکه بسیاری از نانوایی‌ها سهمیه کمی برای آرد دارند، تصریح کرد: باید به دنبال راه‌حل مناسب برای حل مشکلات بود نه اینکه دنبال مقصر کارها بود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرانه آرد شهرستان اظهار کرد: درخواست ما این است که سهمیه آرد ملایر نیز همچون سایر نقاط و میانگین استانی دیده شود و کسری داده‌شده جبران شود.
وی گفت: کیفیت نان ملایر بسیار خراب است و نانوایی‌ها مقصر اصلی در این امر را کیفیت آرد می‌دانند.
بیگی نژاد بابیان اینکه آموزش نانوایی‌ها در راستای افزایش  کیفیت نان نیز باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید با بررسی‌های کارشناسی دلایل پایین بودن کیفیت نان مشخص و مشکل حل شود.
وی وضعیت توزیع آرد را نیز از مشکلات شهرستان دانست وبیان کرد: بسیاری از خبازان ملایری از وضعیت توزیع آرد و سهمیه‌بندی آن گله‌مند هستند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شلوغی شدید جلوی نانوایی‌ها تصریح کرد: برخی دلیل این امر را کم‌کاری نانوایی‌ها و فروش خارج از سیستم آرد می‌دانند.
وی بیان کرد: گفته می‌شود برخی نانوایی‌ها ساعت کاری را کم کردن و آرد را بیرون می‌دهند و همین امر باعث شلوغی نانوایی‌ها شده است
وی گفت: باید دلایل اصلی تمامی این مسائل مشخص شود تا بتوان مشکلات اصلی حوزه آرد و نان ملایر رفع شود.
قدرت الله ولدی فرماندار ملایر نیز در این نشست با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در راستای رفع مشکلات حوزه آرد و نان بیان کرد: خردادماه نامه‌ای درباره کیفیت پایین آرد به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان ارسال‌شده است و در تیرماه نیز درباره نحوه توزیع آرد نامه زده‌شده است.
فرماندار ملایر گفت: حمل‌ونقل آرد با شرکت حمل‌ونقل آبادان است و اجازه فعالیت به شرکت‌های خصوصی داده نمی‌شود و بسیاری از نحوه توزیع گله‌مند هستند.
وی با اشاره به وضعیت قیمت نان بیان کرد: با توجه به دستمزد کارگران و هزینه‌های جاری بسیاری نانوایی‌ها عقیده داشته باید قیمت نان تغییر کند.
ولدی بابیان اینکه قیمت نان باید تعیین تکلیف شود، افزود: با توجه به این مسئله برخی خبازان با توجه به برخی نظارت‌های کم به دنبال تخلفاتی همچون فروش خارج از سیستم آرد و یا کم‌فروشی پیش می‌روند.
وی با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل آرد تصریح کرد: حمل‌ونقل آرد به‌صورت اختصاصی است و اجازه ورود پیمانکاران دیگر داده نمی‌شود که جا دارد در این زمینه نیز ورود شود.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار