نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. مهر 1400 - 23:06   |   کد مطلب: 30194
فرماندار ویژه ملایر گفت: در کمیته برنامه‌ریزی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ حدود هشت میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان از منابع استانی، توازن، نفت و گاز و ۲۷ صدم درصد به حوزه فعالیت های ورزش و جوانان این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ملایری‌ها؛ «قدرت الله ولدی» روز جمعه در نشست بررسی اعتبارات و پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش و جوانان شهرستان ملایر اظهار داشت: این میزان اعتبار برای پروژه‌هایی همچون تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز، زمین چمن مصنوعی سامن، زمین چمن زنگنه، زورخانه حسین آبادناظم، تجهیز ساختمان اداری، خوابگاه ورزشی، استخر سرپوشیده سامن و احداث سالن روستای توچغاز اختصاص داده شده است.

وی خواستار جذب اعتبارات از دیگر منابع همچون منابع داخلی، درآمدی و سهم وزارتخانه ورزش و جوانان و اضافه شدن به مجموع اعتبارات شهرستان شد و تاکید کرد: این رقم اعتبارات به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده و هر چه سریعتر باید موافقت‌نامه آنها بین اداره کل ورزش و جوانان رد و بدل شود.

فرماندار ویژه ملایر بر لزوم تسریع روند تکمیل پروژه‌های عمرانی ورزشی ملایر تاکید کرد و افزود: بیشتر این پروژه‌های بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که براساس اولویت وزارت ورزش و جوانان باید تکمیل شوند.

وی ورزش این شهرستان را در استان همدان سرآمد دانست و گفت: ملایر زیرساخت‌های ورزشی خوبی دارد و با همین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوب و وجود قهرمانان و ورزشکاران مستعد، به اندازه یک استان ظرفیت دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار رفع نواقص و کاستی‌های پروژه‌های عمرانی ورزشی قبل از افتتاح شد و تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان با اهتمام جدی و مساعدت جمعی برنامه راهبردی سال‌جاری این حوزه را برای شهرستان ملایر تدوین کند.

«هادی بیگی‌نژاد» خواستار میدان‌داری بیشتر اداره کل ورزش و جوانان استان در حوزه ورزش و جوانان ملایر شد و اظهار داشت: نقشه راهبردی حوزه ورزش وجوانان ملایر برای امسال باید مشخص شود تا بتوانیم سهم این شهرستان را از طریق استانی و ملی پیگیری کنیم.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با مطلوب ارزیابی کردن زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان، نگه‌داشت و تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی، برون‌سپاری، عقد قرارداد برای اجاره و نظارت بیشتر را از جمله ضرورت‌ها در حوزه ورزش عنوان و بیان کرد: برخی پروژه‌های ورزشی نیز باید تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» با بیان اینکه ملایر شرایط خوبی در ورزش پهلوانی دارد و ورزش روستایی آن نیز بسیار مستعد و توانمند است، گفت: برای رفع مشکلات حوزه ورزش و اخذ اعتبارات، آمادگی هماهنگی برگزاری جلسه‌ای را با وزیر ورزش و جوانان داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این شهرستان، به افزایش ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی با تمامی تجهیزات و استقرار مربی از ۲ به ۶ ایستگاه، اجرای ۱۶۰ برنامه ورزش همگانی، ۸۰ مورد مسابقات باشگاهی و رشته‌های ورزش همگانی، پنج میزبانی کشوری و چهار مورد اعزام به مسابقات کشوری طی سال گذشته و امسال اشاره کرد.

«حمیدرضا سپهری» ادامه داد: در این مدت ورزشکاران ملایری ۱۰ مدال کشوری و پنج مدال بین‌المللی و آسیایی کسب کردند و ۱۹ ورزشکار نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی راه‌اندازی ۳۹ خانه ورزش، ایجاد ۲۰ مورد اشتغال، کمک یک میلیارد تومانی سمن‌های ملایر در قالب کمک مومنانه و کمک ۵۰۰ میلیون تومانی اسپانسرها به ورزش این شهرستان را از دیگر اقدامات برشمرد و تعمیر، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی و تجهیز پایگاه قهرمانی را از مهمترین نیازهای شهرستان عنوان و بیان کرد: مذاکراتی نیز برای خرید امتیاز لیگ دسته سوم فوتبال ملایر داشتیم./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار