نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آبان 1400 - 7:58   |   کد مطلب: 30360
محسن ترکاشوند گفت: عدم دریافت واکسن انتخاب آگاهانه مرگ و عوارض ناشی از کرونا است و از تمامی افراد خواهش کرده که به بحث واکسیناسیون کرونا توجه حدی داشته باشند.

محسن ترکاشوند مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در گفت وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان ملایر اظهار کرد: با جهش ورود واکسن به کشور و سرعت واکسیناسیون بالا رفته است.

وی با بیان اینکه در تمامی مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی واکسیناسیون کرونا انجا می شود، افزود: از کل جمعیت بالای ۲۹۰ هزار نفر جمعیت شهرستان ملایر بیش از ۶۰ درصد دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر به فعالیت ۱۱ مرکز واکسیناسیون کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی در تمامی مراکز موجود است.

وی با اشاره به جمعیت و افرادی که هنوز اقدام به واکسیناسیون کرونا نکرده اند، تاکید کرد: برای از بین رفتن بیماری کرونا باید ۷۵ درصد مجمعیت هدف بالای ۱۲ سال واکسینه شوند.

ترکاشوند افزود: از تمامی افراد درخواست می شود که برای جلوگیری از پیک های جید بیماری کرونا که کارشناسان کشور بارها به آن اشاره داشته اند بحث واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا همچنان قابل توجه است، تاکید کرد: اکثر بیمارانی که دچار مرگ ناشی از کرونا می شوند از افرادی هستند که واکسن نزده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: زمانی میزان واکسن موجود در کشور آمار پایینی بود و درخواست ما از مردم رعایت پروتکل های بهداشتی بود اما اکنون که واکسن به میزان کافی در کشور موجود است اگر کسی واکسن نزند و به سمت مرگ برود، مرگ را خود انتخاب کرده است.

وی تاکید کرد: عدم دریافت واکسن انتخاب آگاهانه مرگ و عوارض ناشی از کرونا است و از تمامی افراد خواهش کرده که به بحث واکسیناسیون کرونا توجه حدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد کل جمعیت شهرستان ملایر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، تصریح کرد: تا زمانی که واکسیناسیون به صورت کامل انجام نشود خطر به وجود آمدن پیک های مختلف وجود دارد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار