نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1400 - 7:19   |   کد مطلب: 30478
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرط مذاکره حذف تمام تحریم‌هاست گفت: امروز حرف ما با اتحادیه اروپاست، اگر عقلانیت در این اتحادیه باشد و به قول خودشان از آمریکا مستقل هستند، باید در عمل ثابت کرده و کاری به تحریم‌های آمریکا و مواضع آن نداشته باشند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان وحدت و همفکری موجود بین قوا را ظرفیتی برای کشور دانست و اظهارکرد: وقتی مسیر و نگاه در قوای سه‌گانه یکی باشد به طور طبیعی سرعت پیشرفت کشور افزون خواهد شد، هم‌پوشانی‌ها قوت خواهد گرفت و حسن معاونت و همکاری تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه در مدار خدمت صادقانه، نگاه انقلابی و و حساسیت نسبت به بیت‌المال پیش می‌روند، گفت: اگر چه شرایط کشور به لحاظ تحریم و سوء تدبیرهای گذشته وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد اما مطمئنا همکاری و تعامل بین سه قوه می‌تواند کشور را از این بحران نجات دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمونه بارز این موفقیت و نجات بخشی‌ موضوع واکسن بود که بعد از اینکه مجلس به یک قرار رسید و دولت آیت الله رئیسی نیز روی کار آمد، سرعت واکسیناسیون کشور سرعت گرفت تا جایی که امروز حرف از ۱۰۰ میلیون دز واکسن است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تولید واکسن داخلی نیز به این منوال سرعت و جان تازه‌ای گرفت، افزود: سفرهای استانی دولت نیز متاثر از سفرهای متعدد رئیس قوه مقننه هر هفته به یک استان است که این سرکشی‌ها و سفرها قطعا آثار مثبت بالایی دارد.

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار کرد: تمام تحریم‌ها باید برداشته شود و منطق مذاکرات نیز بر این است که اقدام مثبتی از طرف‌های مذاکره‌کننده ببینیم.

دیپلماسی منطقه‌ای را باید تقویت کنیم

وی با بیان اینکه امروز در مذاکرات اتحادیه اروپا مهم است و آمریکا دیگر مهم نیست چراکه خلاف دیدگاه‌‌های برخی از سیاسیون عمل کرد و از برجام خارج شد، گفت: وقتی کشوری با زورگویی خلف وعده می‌کند انتظار بر این است باز هم این عمل را تکرار کند و به همین دلیل قابل اعتماد نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس تاکید کرد: امروز حرف ما با اتحادیه اروپاست و می‌گوییم اگر عقلانیت در این اتحادیه باشد و به قول خودشان از آمریکا مستقل هستند، باید این موضوع را در عمل ثابت کنند و کاری به تحریم‌های غیرقانونی، ناجوانمردانه و یکطرفه آمریکا نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ما به اندازه کافی معطل برجام نافرجام بوده‌ایم‌ و نه علاقه‌ای به معطلی داریم و نه اجازه این کار را می‌دهیم، گفت: ایران روابط خود را با کشورهای منطقه آغاز کرده‌ و در این مسیر پیش می‌رود، اتفاقی که در دولت‌ روحانی متاسفانه از برقراری روابط با کشورهای بزرگ منطقه غافل ماندیم که ناشی از گناه بزرگ دستگاه دیپلماسی آن بود.

آزادیخواه عنوان کرد: امروز تبادل تجاری و تراز تجاری ما در عراق، افغانستان، سوریه و کشورهای دیگر می‌تواند بیشتر باشد و اگر بتوانیم دیپلماسی منطقه‌ای را در چنین شرایطی تقویت کنیم حتما می‌توانیم برخی از آسیب‌های احتمالی متاثر از تحریم‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار