نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. آذر 1400 - 9:37   |   کد مطلب: 30486
رییس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون تاکنون ۵۱ درصد کل جمعیت شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند با اشاره به اینکه تا دوم آذر ماه حدود ۶۸ درصد کل جمعیت شهرستان دز اول و حدود ۵۱ درصد کل جمعیت شهرستان دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، افزود: در رابطه با دز سوم نیز تا امروز به سه هزار نفر دز یادآور تزریق شده است.

وی با بیان اینکه هنوز ۵۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان واکسن نزده اند و این موضوع ما را در وضعیت شکننده ای قرار می دهد، تصریح کرد: برای اینکه به ایمنی برسیم باید حداقل ۸۵ درصد کل جمعیت شهرستان ملایر دز اول و دز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ملایر با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت رنگ بندی، ملایر زرد است اما خطر نارنجی شدن را دارد، ادامه داد: تزریق واکسن، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید در اولویت مردم باشد.

وی  با بیان اینکه در سطح شهر ملایر ۱۱ مرکز واکسیناسیون و در کل شهرها و روستاهای تابعه کلیه مراکز جامع سلامت، خانه های بهداشت و... در حال تزریق واکسن کرونا هستند، خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و روند واکسیناسیون ادامه دارد.

۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های ملایر بستری هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان ملایر در رابطه با آمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان، افزود: تا امروز صبح ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های امام حسین(ع) و غرضی بستری هستند، تعدادی از بیماران کرونایی نیز به صورت سرپایی داروهای تخصصی خود را دریافت می کنند.

وی تأکید کرد: بین ۸۵ تا ۹۰ درصد بیماران کرونایی فوت می کنند که یا اصلا واکسن نزده اند و یا دز دوم را دریافت نکرده اند، بنابراین توصیه ما بر تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار