نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. آذر 1400 - 23:13   |   کد مطلب: 30496
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۸۴۸ دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛  «محمد مهدی مجذوبی» روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان همدان  افزود: میزان واکسیناسیون نسبت به کل جمعیت استان شامل تزریق ۲ دُز واکسن کرونا ۵۴.۲ درصد و دُز نخست به ۷۰.۲ درصد است.

وی اضافه کرد: اما با در نظر گرفتن جامعه هدف شامل افرادی بالای ۱۲ سال این عدد ۷۰ درصد ۲ دُز، و بیش از ۸۵ درصد دُز نخست واکسن را شامل می شود که درباره تزریق واکسن استان همدان بین هفت تا ۱۰ استان نخست کشور قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۹۲.۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال و ۶۶.۸ درصد بالای ۱۸ ساله های همدان واکسینه شدند اظهار داشت: ۷۰ درصد دانشجویان این استان نوبت اول و ۶۰.۶ درصد هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کردند در مورد طلاب نیز پوشش واکسیناسیون ۵۵ درصد است.

مجذوبی با بیان اینکه آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در همدان کاهشی است علت این امر را واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال، تجربه و توانمندی بالای پزشکان و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اورهال و تجهیز کردن بیمارستان ها در دستور کار بوده و در حوزه تامین داروی مورد نیاز بیماران نیز باید بیشتر کار کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تاکید بر ضرورت توجه به واکسیناسیون گروه سنی نوجوانان، رعایت اصول بهداشتی در سلف سرویس و خوابگاه ها و نصب تهویه در مدارس و رعایت فاصله گذاری در کلاس های درس گفت: یک هزار و ۸۰۰ فرهنگی تاکنون واکسن تزریق نکردند که باید نشست هایی با آموزش و پرورش برای حل این موضوع برگزار شود.

مجذوبی گفت: با شناسایی ۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان همدان، مجموع بیماران بستری مثبت استان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا به ۳۰ هزار و ۸۶۷ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه شمار بیماران کرونایی مثبت بهبود یافته به ۲۷ هزار و ۵۷۱ نفر رسیده است افزود: تعداد موارد مثبت جدید بستری سیر کاهشی داشته و از ۴۰ نفر در ۱۳ آبان سال گذشته به ۱۸ نفر در چهارم آبان و ۱۳ نفر در پنجم آبان کاهش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: آمار متوفیان کرونایی نیز در این استان کاهش یافته است و  تعداد آنها از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به سه هزار و ۱۱۵ نفر رسیده است.

مجذوبی افزود: تعداد بیماران مثبت بستری از ۳۳۴ نفر در ۱۳ به ۱۷۷ نفر در چهارم آذر رسیده که شاخص خوبی برای استان است همچنین تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا ۶۱۷ نفر بود که ۵۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران بستری مشکوک و قطعی کرونا به ۳۸۳ نفر رسیده که همچنان سیر کاهشی دارد و در مجموع وضعیت جسمی ۳۱ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: آموزش حضوری، مجازی و بر اساس گروه بندی ۱۵ نفره هم اینک در برنامه آموزش و پرورش این استان است.

«محمد پورداود» افزود: ۲۵ هزار معلم در این استان حضور دارند که از این تعداد تنها یک هزار و ۸۰۰ فرهنگی واکسن نزدند که از ورود این افراد به مدارس جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه شماری از والدین اجازه تزریق واکسن به فرزندانشان را نمی دهند اضافه کرد: با این وجود به علت استقبال دانش آموزان از  تزریق واکسن هم اینک این استان در تزریق دُز اول از میانگین کشوری بالاتر است.

پورداود گفت: برای نصب تهویه در مدارس اقدام های لازم صورت گرفته و تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ کلاس درس به تهویه مناسب مجهز شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار