نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آذر 1400 - 10:09   |   کد مطلب: 30526
مجید فرجی گفت: تصمیم بر این شده که در مجموعه مینی ورد المان جدید ساخته نشود و با اجرای محوطه‌سازی و محصور کردن پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش عصر ملایری‌ها؛ مجید فرجی شهردار ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این دوره شهرداری ملایر اظهار کرد: اهداف در این دوره به سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بر اساس کاستی‌ها و دغدغه‌های شهر است، تصریح کرد: عمرانی، خدمات شهری و اداری مالی بخش‌های برنامه‌ریزی‌شده برنامه‌های شهرداری ملایر در دوره جدید است.

شهردار ملایر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و قابل بهره بهره‌برداری را از برنامه‌های اصلی کوتاه‌مدت عنوان کرد و گفت: تکمیل طرح‌های مکان خدمات شهری و اسکان موقت کارگران، تکمیل ساختمان منطقه شهرداری، کتابخانه و فرهنگسرای میدان استاندارد، تکمیل و ساماندهی کانال پشت ناسیونال، راه‌اندازی رستوران و متل‌های بام ملایر و  جدول‌گذاری و لکه‌گیری آسفالت در نقاط مختلف شهر ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های کوتاه‌مدت در شهرداری  ملایر است.

وی اجرای فاز نخست المان شهدای خلبان و نصب ماکت هواپیمای اف 4 از دیگر برنامه‌های کوتاه‌مدت شهرداری دانست ، افزود: در همین راستا گرمخانه شهرداری ملایر راه‌اندازی شد تا محل امنی برای افراد بی‌خانمان سطح شهر باشد.

فرجی پیگیری وضعیت خانه منصوری را از برنامه‌های مهم شهرداری در این دوره عنوان کرد و گفت: از روز نخست شهرداری پیگیری‌های خوبی برای حفظ این بنای تاریخی شهر انجام شد.

وی بابیان اینکه  تفاهم‌های اولیه با وراث خانه منصوری انجام‌شده است، تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام‌شده  ارزش ملک به‌صورت نقدی به ورثه پرداخت می‌شود.

شهردار ملایر بیان کرد: در کمیسیون ماده 5 استانداری موضوع پرداخت نقدی ارزش خانه منصوری مطرح‌شده است و قرار شد مجوز فروش املاک برای پرداخت این هزینه صادر شود.

وی به برگزاری جلسات مختلف برای مشخص شدن وضعیت پایانه مسافربری نهاوند اشاره و عنوان کرد: یک قطعه زمین واقع در بلوار خلیج‌فارس در اختیار راه و شهرسازی قرار  بر ایجاد پایانه قرار داده‌شده است.

فرجی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های کوتاه‌مدت خدمات شهری عنوان کرد: ساماندهی میوه‌فروشان رو به روی بیمارستان دکتر غرضی و خیابان شهید صفرخانیان، توجه به بحث تنظیف با تغییر پیمانکار، توجه به وضعیت آبراه‌های سطح شهر و برسی تخلفات ساختمانی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه است.

وی تعرض خیابان شهدا و خیابان شهید مصطفی خمینی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های میان‌مدت در شهرداری ملایر عنوان کرد و گفت: کارگروهی برای تعرض این دو خیابان تشکیل  داشته است تا توافقات لازم با کسبه و دارندگان املاک در این دو خیابان مرکزی شهر انجام شود.

شهردار ملایر افزود: بررسی‌هایی نیز در راستای تأمین منابع مالی برای اجرای این طرح انجام‌شده است و امید است در یک سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی  با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های بلندمدت شهرداری ملایر اظهار کرد: احداث مرکز آتش‌نشانی و مدیریت بحران در میدان بهارستان، تقاطع میدان تعاون، اصلاح خیابان شهدا، طراحی زمین راستان در ابتدای خیابان سعدی، ایجاد هتل و مراکز تجاری در جاده سلامت، ساخت فرهنگسرا و سالن آمفی‌تئاتر در مجموعه مینی ورد، ایجاد میدان میوه و تره‌بار، به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات خدمات شهری ازجمله مهم‌ترین برنامه‌ها شهرداری ملایر است.

فرجی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تعین تکلیف ساختمان نیمه‌کاره پارک سیفیه اظهار کرد: یک نظرسنجی برای بهترین استفاده از هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه انجام شد که در قرار شد با کسب مجوزها  یک طبقه به‌عنوان فرهنگسرا، یک طبقه مرکز اقامتی و یک طبقه رستوران و مجموعه تفریحی و شهربازی استفاده شود.

وی توجه به بحث جذب گردشگر را یکی از برنامه‌های مهم در این دوره شهرداری دانست و گفت: با توجه به اینکه ملایر دارای دو برند شهر جهانی مبل و منبت و شهر جهانی انگور است باید از این ظرفیت بیشترین استفاده را برد.

شهردار ملایر گفت: ایجاد مراکز تجاری، هتل، ایجاد یک مرکز مدیریت یا شهرداری در خیابان 32 متری شهید مطهری و ایجاد مراکز خدماتی در بازار مبل و منبت ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در راستای استفاده از دو برند جهانی ملایراست.

وی بابیان اینکه رسیدگی به حاشیه شهر از اولویت‌های کاری در شهرداری ملایر است تصریح کرد: سعی بر این است که بیشترین در مناطق حاشیه‌ای ملایر ارائه شود و اقدامات خوبی تاکنون انجام‌شده است.

فرجی با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان پلاک 17 شهرداری ملایر اظهار کرد: این پروژه امکان استفاده اداری نداشته و یک ساختمان تجاری است.

وی فزود: این پروژه ابتدا به‌عنوان اداری آغاز به کارکرد اما در نیمه‌راه به تجاری تبدیل شد و برای تکمیل آن هزینه‌های زیادی موردنیاز است.

شهردار ملایر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مینی ورد اظهار کرد: تصمیم بر این شده که در مجموعه مینی ورد المان جدید ساخته نشود و با اجرای محوطه‌سازی و محصور کردن پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار