نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آذر 1400 - 11:18   |   کد مطلب: 30584
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی عباسی گفت: نباید اجاره داد شعار استکبارستیزی در هیاهوی روزمرگی 16 آذر فراموش شود و این شعار بدان معناست که سرلوحه کار دانشجو انقلابی باید مقابله و مبارزه با استکبار باشد و نباید از این امر غافل شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر در گفتوگو با خبرنگار ملایری‌ها  بابیان اینکه استکبارستیزی اصلی‌ترین شعار روز دانشجو است، اظهار کرد: روز دانشجو روز نشاط و امید به آینده است که  اصلی‌ترین شعار این روز مبارزه با استکبار است.

وی با  تأکید بر اینکه نباید اجاره داد شعار استکبارستیزی در هیاهوی روزمرگی 16 آذر فراموش شود، تصریح کرد: این شعار بدان معناست که سرلوحه کار دانشجو انقلابی باید مقابله و مبارزه با استکبار باشد و نباید از این امر غافل شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر پویای دانشجو را از دیگر شعارهای روز 16 آذر دانست و بیان کرد: همان‌گونه که شهید بزرگ آیت‌الله بهشتی در توصیف دانشجو بیان کرده است " دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود."  نشان‌دهنده نقش والای این قشر در کشور را دارد.

وی بیان کرد:  اگر دانشجو در ماجراهای سیاسی کشور خواب بماند و پویا نباشد و در جریان مسائل سیاسی قرار نداشته باشد کشور عملاً خواب می‌ماند و  آسیب زیادی را خواهد خورد.
حجت‌الاسلام عباسی گفت: جامعه‌ای موفق است که خروجی دانشگاهی آن جوان مؤمن انقلابی با بصیرت باشد که همانند یک مؤذن به نماز صبح و مردم و مملکت توجه داشته باشد.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی و نقش دانشجویان ترویج بحث استکبارستیزی بیان کرد: امروز فضای مجازی بهترین فرصت برای بیان مسائل مختلف بخصوص در بحث استکبارستیزی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر افزود: هرچند این فضا در اختیار دشمنان است و گاهی باعث ایجاد چالش می‌شود اما جامعه‌ای موفق است که چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند و امروز حضور فعال و آگاهانه دانشجویان در فضای مجازی در راستای تبیین مسائل انقلاب بسیار مؤثر است.

وی گفت: امروز فضای مجازی ابرازی برای گسترش  فرهنگ انقلاب،  روحیه انقلابی  و فرهنگ ایرانی اسلامی است و دانشجویان وظیفه مهمی در این کاردارند.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به نقش دانشجویان نخبه در ترویج فرهنگ استکبارستیزی و بصیرت سیاسی در بین تمامی دانشجویان بیان کرد: با توجه به مشکلات کرونا قدری خمودگی سیاسی و فرهنگی در بین دانشجویان ایجادشده است که دانشجویان شاخص می‌تواند با استفاده از فضای مجازی و ارتباط با عامه دانشجویان این خمودگی را از بین ببرند.

وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف مسئولین در قبال دانشجویان بیان کرد: بهترین تعبیر را شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی درباره وظیفه مسئولین تشبیه کرده است که فرماندهی در زمان جنگ بیا بود نه برو امروز مسئولی موفق است که خودش در خط مقدم مشکلات کشور حاضر باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر تأکید کرد:  اگر مسئولین می‌خواهند به داد جوانان  امروز برسند و الگوی خوبی برای دانشجویان و آینده‌سازان کشور باشند باید خودشان در خط مقدم حاضر باشند و جهادی عمل کنند.

وی بابیان اینکه امروز قدری با کمبود مدیر جهادی روبه‌رو هستیم،تصریح کرد: باید مدیران جهادی جوان را وارد صحنه کرد تا بتوان مشکلات کشور را حل کرد.

حجت‌الاسلام عباسی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم روحیه استفاده از جوانان مؤمن انقلابی وجود دارد و امید است هر چه بیشتر به جوانان موفق و آینده دار میدان دهند.

وی تأکید کرد: دانشجویان ما با هر رویکرد سیاسی افرادی موفق و باروحیه و خصلتی پاک هستند و نیاز است هر چه بیشتر به این قشر برای پویای و آینده روشن کشور توجه شود.

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار