نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. دى 1400 - 10:26   |   کد مطلب: 30691
شهردار ملایر گفت: طرح «جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت» برای دومین سال متوالی با هدف افزایش سرانه فضای سبز، جایگزینی درختان خشک و شکسته شده و رفع کمبودهای فضای سبز شهری، به همت سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با کاشت نهال در بلوارها و بوستان های سطح شهر اجرا می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجید فرجی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خشکسالی‌های دهه ی اخیر و همچنین گسترش گرد و غبار، لزوم توجه به درختکاری را افزایش داده و سبزبانان سازمان هرساله با کاشت نهال و حفظ و نگهداری از درختان کاشته شده به سبزینگی شهر می افزایند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر، اجتناب‌ناپذیربوده و شهر نیازمند توسعه و پیشرفت است، تصریح کرد: حفظ و نگهداری از درختان و فضای‌ سبز شهری به عنوان یک سرمایه طبیعی ارزشمند، ضروری است و مجموعه مدیریت شهری و در رأس آن سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به عنوان متولی حفظ و صیانت از درختان، تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا کمترین خسارت به‌ واسطه اجرای طرح‌های توسعه‌ای به فضای سبز شهر وارد شود.

شهردار ملایر مطرح کرد: کاشت نهال در قالب طرح «جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت» از اواسط آذرماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد و در این مدت بیش از ۱۰ هزار درخت در میادین، بلوارها، معابر و بوستان‌های سطح شهر کاشته می‌شود .

فرجی با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از درختان موجود، وظیفه مسئولان و تک تک شهروندان است، اضافه کرد: همه ما باید برای توسعه و گسترش  این نعمت الهی به‌ عنوان یک وظیفه دینی و ملی کوشا باشیم و از شهروندان درخواست می‌شود چنانچه در منطقه و محله خود با کمبود درخت در عرصه‌های سبز روبرو هستند، از طریق سامانه ۱۳۷ به مدیران شهری اطلاع دهند تا با برنامه ریزی و اولویت سنجی در جهت کاشت درخت اقدام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار