نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. بهمن 1400 - 9:26   |   کد مطلب: 30855
حجت‌الاسلام سبزینی با بیان اینکه اکنون زمان خوبی برای آزمون‌وخطا نیست، از استاندار درخواست کرد که هر چه سریع‌تر وضعیت فرمانداری ملایر مشخص شده و در این امر تعلل نشود.

به گزارش ملایری‌ها؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سبزینی رئیس شورای شهر ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به دو مصوبه اخیر و مهم شورای شهر ملایر اظهار کرد: یکی از مصوبات اخیر تغییر وضعیت تبصره یازده جرائم ماده 100 است.
وی بابیان اینکه جرائم ماده صد مربوط به تخلفات ساختمانی است، تصریح کرد: متأسفانه در دوره گذشته جرائم ماده صد و در سال 96 نزدیک به 50 درصد کاهش یافت.
حجت‌الاسلام سبزینی بیان کرد: این کاهش جرائم در دوره گذشته برای برخی از اعضای و شورا سودآور بود و بانام اینکه مردم تحت‌فشار هستند این جرائم کم شد و اما سود آن در جیب سازنده‌ها می‌رفت.
وی بابیان اینکه مبلغ جریمه ماده صد در ملایر بسیار کم است، تصریح کرد: نرخ جریمه پایین باعث شده که سازندگان میل به تخلف داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر ملایر بیان کرد: در مصوبه جدید شورا ملایر به شش منطقه بلوک‌بندی شده است و به لحاظ جغرافیایی تخلفات مختلف است.
وی بابیان اینکه در قسمت‌های کم برخوردار جریمه را کمتر گرفته‌شده است، تصریح کرد: در این مصوبه در نوع تخلف هم تفاوت گذاشته‌شده است.
حجت‌الاسلام سبزینی بیان کرد: در مصوبات جدید در بحث طبقه مازاد، کاهش فضای آسانسور و راه‌پله و حذف پارکینگ ازجمله مواردی است که سخت‌گیری بیشتری می‌شود.
وی بابیان اینکه این مصوبه به کمیته تطبیق ارجاع داده‌شده است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی شهرداری کمیسیون ماده صد منبع درآمدی برای شهرداری است که در دوره گذشته کمتر به آن توجه شده است.
رئیس شورای شهر ملایر بابیان اینکه شهرداری ماهیانه 10 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند، تصریح کرد: کارکنان در مجموعه مدیریتی شهرداری بیش از 200 نفر اضافه است.
وی افزود: تعدادی این افراد در دوره‌های گذشته بارانت به مجموعه  اضافه‌شده‌اند و حتی برخی از آن‌ها کار بلد نیستند.
حجت‌الاسلام سبزینی بیان کرد: عدم‌تغییر در بهای عوارض و خدمات شهرداری دیگر مصوبه روزهای اخیر شورای شهر ملایر است.
وی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی تصمیم شورا بر این شد که تعرفه بهای عوارض و خدمات برای سال آینده همچون سال 1400 محاسبه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با اشاره به حواشی موجود در انتخاب فرماندار ملایر اظهار کرد: کسی باید به‌عنوان فرماندار انتخاب شود که شخص و جایگاه این سمت آشنایی کامل داشته باشد.
وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین وظایف فرماندار تصریح کرد:  فرماندار نماینده ارشد دولت در شهرستان است و دود عدم انتخاب صحیح فرماندار در چشم مردم می‌رود.
حجت‌الاسلام سبزینی با اشاره به نقش فرماندار در شورای شهر بیان کرد: فرماندار از اعضای کمیسیون ماده صد و رئیس کمیسیون تلفیق است که نقشی مستقیم با شورا دارد.
وی افزود: کمیسیون ماده صد دارای دو کمیسیون بدوی و تجدیدنظر است که یکی دریکی از آن‌ها فرماندار و دریکی دیگر معاون سیاسی فرماندار عضویت دارد.
رئیس شورای شهر ملایر بیان کرد: با توجه به وجود سرپرست در فرمانداری و یکی از کمیسیون‌های ماده صد چندین ماه است که تشکیل نشده است بسیاری از پرونده‌های مردم روی زمین‌مانده است.
وی گفت: فردی که به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌شود اختیارات کافی را نداشته و فقط باید شرایط را در حالت سکون نگه‌داشته تا فرماندار مشخص شود.
حجت‌الاسلام سبزینی  بابیان اینکه اکنون زمان خوبی برای آزمون‌وخطا نیست از استاندار درخواست کرد که هر چه سریع‌تر وضعیت فرمانداری ملایر مشخص شود نباید در این امر تعلل شود.
 وی بابیان اینکه برخی اسامی برای سمت فرمانداری نام‌برده شده که حتی نمی‌داند جایگاه فرمانداری چیست، تصریح کرد: مردم در شرایط سختی هستند و با امید به دولت آقای ریسی را داده‌اند و باید به بهبود اوضاع کمک کرد.
 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار