نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. بهمن 1400 - 23:16   |   کد مطلب: 30864
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح ملی عدالت و تعالی در تحول سلامت کشور در مشهد رونمایی شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ همزمان با اختتامیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، طرح ملی عدالت و تعالی در تحول سلامت در راستای توسعه کمی و کیفی عادلانه شاخص‌های حوزه سلامت و آموزش پزشکی کشور رونمایی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از این طرح اظهار کرد: طرح ملی عدالت و تعالی در تحول سلامت نتیجه تلاش دانشمندان، اساتید و افراد فعال در حوزه سلامت است که با افتخار از جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) آغاز به کار کرده است.

بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی عادلانه شاخص‌های سلامت و آموزش پزشکی از مهمترین اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: اهداف کلی این طرح در قالب یک کتاب تدوین شده که به صورت مجموعه کتاب به تمام روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ می‌شود تا با اجرای آن بتوان به اهداف دولت سیزدهم دست یافت.

به گزارش وب‌دا، وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش شبکه بهداشت و دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت تصریح کرد: تقویت، بازآرایی و گسترش نظام شبکه سلامت کشور یکی از مهمترین ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توسعه عدالت آموزشی، درمانی، پژوهشی، توزیع عادلانه و متوازن نیروی انسانی، تقویت نظام بیمه پایه سلامت، تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر نیاز مردم، تامین منابع پایدارو بازنگری ساختار، اجتماعی کردن سلامت با همکاری و مشارکت تمام سازمان‌ها، استفاده حداکثری از خیران سلامت، حرکت به سمت خودکفایی کشور در دارو، واکسن و تجهیزات، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تقویت و بازسازی اورژانس‌های پیش بیمارستانی، افزایش بهره‌وری خدمات در نظام سلامت و حداکثر استفاده از مراکز دولتی، تغییر نظام سلامت از درمان‌محوری به پیشگیری، هوشمندسازی و یکپارچگی نظام سلامت، ارتقای سواد سلامت جامعه در راستای افزایش خود مراقبتی فعال و اصلاح سبک زندگی و مبارزه با فساد و تعارض منافع را از جمله مهمترین محورهای این طرح برشمرد.

 عین‌اللهی افزود: امیدواریم که به برکت امام رضا(ع) شاهد روزهای خوبی پس از اجرای طرح ملی عدالت و تعالی در تحول سلامت باشیم.

بیشترین تعداد شهدای مدافع سلامت از گروه پزشکان هستند

دکتر سید محمدهادی موسوی نیز در این نشست اظهار کرد: تعداد ۴۱ هزار ایثارگر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم و بسیار مفتخریم که خدمتگزار آنها هستیم.

مدیر امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیشترین تعداد شهدای مدافع سلامت از گروه پزشکان هستند، خاطرنشان کرد: تعداد پزشکان شهید ۶۳ نفر، تعداد پرستاران شهید ۳۴ نفر، تعداد بهورزان شهید ۱۳ نفر  و ۹۵ نفر مابقی هم سایر نیروهای کادرهای بهداشت و درمان هستند.

موسوی افزود: در جهت رسیدگی بهتر و بیشتر به امورات جانبازان که شهدای زنده هستند، تمام تلاشمان را خواهیم داشت و این گروه جزو اولین گروه‌های اولویت‌دار در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند، ضمن اینکه پرونده الکترونیک خانواده‌های شاهد و ایثارگر در وزارتخانه تشکیل شده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این اجلاس تصریح کرد: از همراهی فوق‌العاده وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در بحث تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکر می‌کنیم، اما در کنار آن در برخی موارد شاهد مشکلاتی برای جانبازان بیمار هستیم، برخی از داروها یا گران بوده و یا تحریم است و می‌خواهیم که با تعامل با سازمان غذا و دارو این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات بیمه‌ای خانواده‌های شاهد و ایثارگر خواستار همکاری بیمه سلامت با بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هستیم، گفت: در این بنیاد بیمه دی فعال است و از مراکز دولتی می‌خواهیم که با این بیمه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کند، خانواده شهدا و ایثارگران به گردن همه ما حق دارند و باید بهترین خدمات را به آنان در مراکز پیشگیری، غربالگری، سرپایی، بهداشتی و درمانی ارائه دهیم./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار