نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. بهمن 1400 - 23:23   |   کد مطلب: 30871
امام جمعه ملایر تولید علم برای جلوگیری از تحریم توسط دشمنان را یکی از مصادیق جهاد دانست و مطرح کرد: طبق آیات قرآن انسان باید همیشه حالت مجاهدت و مبارزه با دشمنان را در خود حفظ کند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملایر ماه بهمن را ماه اوج گرفتن جهاد، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام دانست و اظهار کرد: ماه بهمن ماه به نمایش گذاشتن جهاد عموم ملت در یک صف واحد در مقابل طاغوتیان، جباران و مفسدان تاریخ است.
برقراری با بیان اینکه این ماه، ماه سرافرازی و نتیجه گرفتن از این جهاد، مقاومت و پیروزی خون بر شمشیر است، گفت: اسلام ناب از یکایک این ملت جهاد و قیام می خواهد و جهاد باید همچنان ادامه پیدا کند چرا که رمز پیروزی این ملت مجاهدت بوده است.
وی با تاکید بر اینکه جهاد همیشه به معنای شمشیر کشیدن نیست، تصریح کرد: اسلحه به دست گرفتن یکی از مصادیق جهاد است و برای زمانی است که دشمن قصد حمله و تعرض به سرزمینی را داشته باشد.
برقراری تولید علم برای جلوگیری از تحریم توسط دشمنان را یکی از مصادیق جهاد برشمرد و افزود: طبق آیات قرآن انسان باید همیشه حالت مجاهدت و مبارزه با دشمنان را در خود حفظ کند.
امام جمعه ملایر برملا شدن چهره منافقان را یکی از اقسام جهاد دانست و خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان در طول تاریخ، خلع سلاح جامعه اسلامی از طریق تقویت روحیه راحت طلبی بوده است.
برقراری روحیه راحت طلبی را عامل خنثی سازی روحیه‌ی جهادی و سمی در مقابل جهاد دانست و گفت: پس از ایراد سخنرانی طوفانی حضرت زهرا (س) در مسجد النبی، انتظار می رفت قیامی همه جانبه رخ دهد اما بدلیل تقویت روحیه‌ی راحت طلبی، مردم دست از مبارزه برداشته بودند.
برقراری با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س)، ایشان را هدیه بزرگ خدای متعال به پیغمبر خاتم و کوثر الهی دانست و مطرح کرد: قرآن و اهل بیت، بزرگ‌ترین هدیه‌ی خداوند به پیغمبر(ص) بود که تجلی این دو در وجود حضرت زهرا (س) نمایان بود.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه تجلی یک زن کامل در وجود ایشان است، اظهار کرد: تمام تلاش دشمن این است که جامعه زنان را از این قله افتخار پایین بکشند و مورد سوء استفاده نفسانی مردان اهل دنیا و ابتذال قرار دهند.
وی تاکید کرد: زنانی که الگویشان حضرت زهرا(س) باشد، می‌توانند برای جامعه مومنان الگو باشند اما اگر خود را از این جایگاه تنزل دهند، در حضیض ذلت گرفتار می شوند.
برقراری در بخش دیگری با اشاره به استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی، این فضا را مین گذاری فرهنگی دانست و اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که فرزندانمان تنها در این فضای آلوده مشغول بازی و سرگرمی شوند.
وی ادامه داد: زمانی خانه امن ترین مکان برای فرزندان بود اما امروز با وجود فضای مجازی، خانه هم جزء ناامن ترین محیط‌های زندگی شده است پس باید سعی کنیم که هنگام استفاده از این فضا، در کنار فرزندان مان باشیم.
برقراری مشاهده برخی ناهنجاری های اخلاقی در سنین پایین را از اثرات فضای مجازی دانست و بیان کرد: مسئولان نیز باید فضای مجازی را ایمن سازی کرده و زیر ساخت های لازم  برای ورود کودکان و نوجوانان به این فضا را آماده کنند.
امام جمعه ملایر امداد رسانی نیروهای ارتش و سپاه به سیل زدگان در برخی استان‌های کشور را تقویت و حفظ روحیه ی جهادی دانست و یادآور شد: باید مشکلات دیگران را مشکل خود بدانیم و راحتی خود را در راحتی دیگران پیدا کنیم.
برقراری در پایان با اشاره به سفر رییس جمهور به کشور روسیه و سفر وزیر امور خارجه به کشور چین، گفت: این سفرها دستاوردهای ارزشمندی از مواضع قدرت و اقتدار به دنبال داشت و قراردادهای خوبی رد و بدل شد./ایسنا

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار