نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. فروردين 1401 - 8:09   |   کد مطلب: 30951
رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: با توجه به تدابیر سازمان اوقاف و امور خیریه پیرو ‏منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب ویژه فرهنگی، در طول تعطیلات ‏نوروز برنامه های اوقاف و امور خیریه ملایر با عنوان " طرح آرامش بهاری" در بقاع متبرکه ‏ملایر کلید خورد.‏

به گزارش ملایری‌ها؛  حجت الاسلام ابوذر عباسی در گفت‌وگو با ایسنا؛ با اشاره به اینکه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بقاع متبرکه شهرستان میزبان مسافران نوروزی است، افزود: به همین منظور در بقاع متبرکه مبلغین اعزامی از قم و مبلغین بومی ملایر به منظور برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی حضور دارند.

وی به برپایی ایستگاه سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر اوقاف در بقاع متبرکه اشاره و اظهارکرد: برپایی دو خیمه معرفت برای کودکان و نوجوانان، غرفه سلامت و ایستگاه همه واقف باشیم در محل دریاچه کوثر  و امامزاده عبدالله شهر ملایر از جمله برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری است.

این مقام مسئول در رابطه با عملکرد واحد فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در سالی که گذشت اظهارکرد: عمده اجرای نیات واقفین ملایر در حوزه های درمان، آموزش و روضه خوانی بوده است.

عباسی به اهدای ۲۳۰۰ بسته مهر تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر از عواید موقوفه سیف الدوله به ارزش هفت میلیارد ریال به دانش آموزان بی بضاعت و پرداخت کمک هزینه تجهیز مدارس به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اطعام دهی بیش از ۴۰ هزار نفر نیازمند اشاره کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر افزود: پرداخت بخشی از هزینه های دارو و درمان بیمارن مستمند کرونایی، توزیع ۱۵ هزار سبد کالا به خانواده‌های نیازمند از ابتدای شیوع کرونا، توزیع دو هزار بسته حمایتی و سبد کالا در طرح شهید سپهبد قاسم سلیمانی، رقم خورد.

وی به برپایی کاروان شادی در پنج نقطه شهر همزمان با میلاد امام رضا(ع)، اختصاص ۱۲۰۰ متر مربع زمین برای احداث مسجد و کتابخانه و مرکز درمانی، پخت و توزیع نان رایگان در حاشیه شهر ملایر، برگزاری رزمایش " ضیافت همدلی" و توزیع دو هزار بسته حمایتی در طول ماه مبارک رمضان در بین خانواده های نیازمند و کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به مراکز درمانی در بحث کرونا اشاره کرد.

عباسی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از چهار هزار عدد ماسک در بیماستان امام حسین(ع) و ۱۸ عدد ویلچر به معلولان نیازمند اهدا شد، گفت: تجلیل از ۱۳۷ مدافع سلامت و کادر درمان و ۴۰ خدمه بیمارستان و اهدای شاخه گل به پرسنل بیمارستان، پرداخت کمک هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی به بیماران سخت درمان، خدمات رسانی به ۳۰۰ بیمار کرونایی از محل موقوفه سیف الدوله و توزیع اقلام بهداشتی در بیماستان امام حسین(ع) بخش دیگری از عملکرد واحد فرهنگی اوقاف ملایر به شمار می رود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر خاطرنشان کرد: توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی در بین مددجویان مراکز تحت پوشش بهزیستی، برگزاری مراسم ویژه سوگواره بصیرت عاشورایی به مدت ۱۱ شب در پارک سیفیه در ماه محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، توزیع  دو هزار بسته سبد ارزاق در بین خانواده های کم درآمد در طول دهه فجر، مساعدت مالی به دانش آموزان بی بضاعت در ۶۶ مدرسه به مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج در سالی که گذشت رقم خورد.

وی به برگزاری محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه سطح شهرستان، برگزای مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی و راهیابی ۲۲ نفر به مرحله استانی و راهیابی ۹ نفر به مرحله کشوری در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و از افتتاح مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی  " افق" در محل امامزاده عبد الله ملایر و شناسایی افراد بی بضاعت و کم برخوردار توسط این مرکز برای مساعدت مالی خبر داد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار