نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. ارديبهشت 1401 - 8:53   |   کد مطلب: 31042
قائم مقام مدیرعامل در توزیع برق ملایر با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات جهادی قابل‌توجهی در ‏سطح شهرستان در حوزه برق و تامین روشنایی پایدار رقم خورد، افزود: سال گذشته، سال ویژه ‏و خاص کار مدیریت توزیع برق ملایر به شمار می‌رود و توانستیم در ۶۲ روستا در شش شهر ‏شهرستان، در زمینه اصلاح و بهینه سازی قدم برداشته و ۱۲۲ کیلومتر شبکه‌های توزیع برق ‏فرسوده و قدیمی را بازسازی و بهینه سازی کنیم.‏

به گزارش ملایری‌ها؛ رضا شیردره در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تبدیل ۱۲۲ کیلومتر سیم‌های مسی و فرسوده به کابل‌های خودنگهدار در حوزه شهر و روستاهای ملایر، خاطرنشان کرد: ۵۰۳ اصل پایه در حوزه‌های روستایی اصلاح و بهینه سازی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته موفق به مقاوم سازی ۳۰۴ اصل پایه فشار شبکه فشار متوسط شدیم، اظهار کرد: تأسیساتی که در شرایط بحرانی و طوفان آسیب پذیر بودند، اصلاح و مقاوم سازی شدند که این اقدام گامی موثر در حوزه تعمیرات پیشگیرانه به شمار می رود.

اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های توزیع برق ۶۲ روستای ملایر

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۵ هزار اشتراک برق در سطح شهر و روستا شهرستان ملایر وجود دارد، گفت: شبکه برق شهرستان شامل سه هزار کیلومتر شبکه توزیع برق فشار ضعیف و فشار متوسط است، همچنین سه هزار دستگاه پست توزیع برق در سطح شهرستان وجود دارد.

شیردره با تاکید بر اینکه تامین برق مطمئن و پایدار برای کلیه مشترکین و انجام کار جهادی در این راستا جزو اولویت‌های اصلی کاری ما در سال گذشته و امسال بوده است، ادامه داد: در در بخش تعمیرات خط گرم (هات لاین) ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کردیم که نقش موثری در زمینه تعمیرات پیشگیرانه بدون قطعی برق مشترکین ایفا کرد و سبب افزایش رضایتمندی مشترکین شد.

قائم مقام مدیرعامل در توزیع برق ملایر با تاکید بر اینکه ادامه این روند در سال جاری نیز جزو اولویت‌های کاری ما به شمار می رود، خاطرنشان کرد: با همکاری جهادی کلیه پرسنل، نرخ خاموشی حوزه قطعی‌ها و اتصالی‌های شبکه برق در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۳۲ درصد کاهش یافت که موفقیت قابل توجهی به شمار می‌رود.

شیردره از همکاری فرمانداری، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و شورای تامین در این زمینه تقدیر کرد و افزود: در بحث اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی حدود ۳۴ میلیارد تومان هزینه شد که در این راستا مساعدت ها و پیگیری های دکتر هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس قابل توجه و چشمگیر بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۹۳ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: با هوشیاری و پیگیری های شبانه روزی کارشناسان اداره، ۳۲۰ دستگاه ماینر، ضبط و جمع آوری شد.

اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های توزیع برق ۶۲ روستای ملایر

شیردره با بیان اینکه میزان تلفات انرژی شبکه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ دو درصد کاهش یافت، ادامه داد: در بحث " اپلیکیشن برق من" ۴۴ خدمت غیرحضوری را به مشترکین ارائه می دهیم و شهروندان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات گسترده و متنوع مدیریت توزیع برق ملایر استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث ساخت و سازها انتظار داریم که مشترکین در شهرها و روستاها حریم شبکه توزیع برق را رعایت کنند، افزود: عمدتاً در حوزه روستایی با عدم رعایت حریم شبکه توزیع برق در بحث ساخت و سازها مواجه هستیم که سبب ایجاد مخاطرات ثانویه و بروز خسارت های جانی و مالی می شود.

قائم مقام مدیرعامل در توزیع برق ملایر با اشاره اینکه مرکز اتفاقات و عملیات ۱۲۱ به صورت ۲۴ ساعت مشغول خدمات رسانی به مشترکین و دریافت انتقادات، پیشنهادات و رسیدگی به بحث حوادث حوزه برق است، اظهار کرد: ساختمان دیسپاچینگ جنوب استان واقع در انتهای خیابان بروجرد ملایر در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

شیردره این پروژه را یکی از مهمترین پروژه های برق شهرستان دانست و افزود: در صورت تکمیل و افتتاح ساختمان دیسپاچینگ جنوب استان در بحث مدیریت راهبری شبکه توزیع برق، کاهش میزان خاموشی ها و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، خیزش قابل توجهی رقم می خورد.

این مقام مسئول در بخش دیگری با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان مطالبات مدیریت برق ملایر از مشترکین ۲۷ میلیارد تومان است، تصریح کرد: انتظار داریم مشترکین صنعتی، ادارات و بخش خصوصی در پرداخت بهای مصرف برق ما را یاری کنند؛ چراکه وصول مطالبات زمینه خدمات رسانی بیشتر مشترکین و افزایش سطح رضایتمندی آنها را فراهم می کند.

شیردره با بیان اینکه مدیریت توزیع برق ملایر در سال گذشته توانست رتبه اول وصول مطالبات استان را به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی راهبردی توانستیم در همه شاخص های عمومی و اختصاصی در تمامی زمینه ها رشد داشته باشیم، از سوی دیگر تعامل سازنده با سایر ارگان ها و نهادها به ویژه دستگاه های خدمات رسان نقش موثری در پیشرفت پروژه های برق ملایر داشت.

وی یادآور شد: اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق روستایی و شهری، احداث پست‌های جدید توزیع برق، تکمیل نهایی و افتتاح پروژه دیسپاچینگ جنوب استان در ملایر، کنترل پیک بار و پایش مصرف جزو اولویت های کاری ما در سال جاری به شمار می‌رود.

شیردره با بیان اینکه نمایندگی‌های مدیریت توزیع برق ملایر در بخش‌های مختلف فعال هستند، افزود: سال گذشته نیز با پیگیری‌های مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان و همکاری فرمانداری و بخشداری موفق شدیم نمایندگی برق ملایر را در بخش "زند" راه اندازی کنیم.

قائم مقام مدیرعامل در توزیع برق ملایر با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 3000 انشعاب در بخش صنعتی و خانگی واگذار کردیم، یادآورشد: به منظور پیشگیری از بروز حوادث، حفظ و تامین تندرستی برقکاران و ارتقای سطح آگاهی افراد، جلسات ایمنی به صورت مستمر در این مدیریت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت اصول ایمنی در صنعت برق باید به صورت یک فرهنگ نهادینه شود، ادامه داد: در سال جاری تابلوهای اطلاع‌رسانی حاوی شعارهای ایمنی، بروشورهای مبنی بر رعایت اصول ایمنی در حریم‌های خطوط شبکه برق، به منظور آشنایی بیشتر مشترکین و اطلاع رسانی نیز در معرض دید ارباب رجوع قرار داده شده است.

شیردره اظهارکرد: بخش توزیع نیرو به سبب آنکه رابط بین صنعت برق و مشترکان است نقشی چند سویه برعهده دارد؛ نقش فنی برای نگهداری راهبری و توسعه شبکه های توزیع، پذیرش و خدمات رسانی به مشترکان و تامین رضایت آنها و فروش انرژی برق به عنوان یک کالای اقتصادی، حفظ ارتباط و هماهنگی با بخش های بالادستی صنعت به طوری که مجموعه صنعت برق از این رهگذر بتواند به فرآیند تولید و عرضه برق ادامه دهد، از جمله مهمترین وظایف ما در این حوزه است که نهایت تلاش خود را برای تحقق آن داریم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار