نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. ارديبهشت 1401 - 9:06   |   کد مطلب: 31045
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با بیان اینکه هدف اصلی بسته حمایتی طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، تحول اصلاحی استفاده همزمان از منافع اصلاح قیمت و حفظ قدرت خرید مردم است، گفت: سایر اقلام مشمول ارز ترجیحی نیز به تدریج طی روزها و ماه‌های آینده از دامنه شمول این نوع ارز خارج خواهند شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا عربها در گفت‌وگو با ایسنا درباره موضوع هوشمندسازی یارانه نان سنتی که برعهده وزارت اقتصاد است، اظهار کرد: با این فرآیند نخست از نانوایی‌ها قاچاق آرد صورت نمی‌گیرد و دوم اینکه به ازای نان‌هایی که پخته و به مردم تحویل می‌شود، یارانه به نانوا تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: در طرح هوشمندسازی یارانه نان سنتی، افزایشی در نرخ نان نخواهیم داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان افزود: در گذشته، آرد رایانه‌ای به نانوا داده می‌شد که بخشی از آن تبدیل به نان می‌شد و ممکن بود بخش قابل توجهی از آن، به دلیل انگیزه فراوان ناشی از اختلاف سرسام آور قیمت بازار آزاد، تبدیل به آرد قاچاق شده و یا از شبکه خارج و به مصرف تولید بیسکوییت و شیرینی برسد.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی این طرح تحول اصلاحی استفاده همزمان از منافع اصلاح قیمت و حفظ قدرت خرید مردم است، تصریح کرد: سایر اقلام مشمول ارز ترجیحی نیز به تدریج طی روزها و ماه‌های آینده از دامنه شمول این نوع ارز خارج خواهند شد.

عربها گفت: در این نوبت، خانوارهای مشمول دریافت یارانه بر مبنای دهک بندی اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۹ دهک تقسیم شده که بر این اساس به مشمولین دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ ۴ میلیون ریال و به دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ ۳ میلیون ریال به حساب سرپرستان پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس فهرست اعلام شده، مشمولین دریافت یارانه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۲۳ میلیون خانوار ایرانی هستند که ۷۲ میلیون ایرانی را شامل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا هر گونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به آدرسhemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با مرکز پاسخگویی تلفنی آن وزارتخانه به شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس حاصل کند.

وی گفت: ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفین دوره قبل نیز به زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

عربها تأکید کرد: با تصمیمات اتخاذ شده و بنا بر دستور رئیس جمهور محترم متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم و یا از ثبت نام یارانه جامانده‌اند بعد از طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولین یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهرمند خواهند شد. 

وی همچنین گفت: برحسب اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کمک معیشت نقدی و کرونا از سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر شده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان یادآور شد: با واریز این دو مرحله از یارانه جدید، یارانه‌هایی که در دهم و بیستم هرماه به حساب سرپرستان واریز می‌شد از این تاریخ پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار